Erasmus de l’Institut Mollerussa – Oferint programes internacionals des de 2006

La nostra experiència en mobilitat es remunta a l’any 2006 i des d’aleshores hem mantingut una participació molt activa en tots els projectes. Considerem la mobilitat fonamental per a l’aprenentatge del nostre alumnat i per la seva futura inserció laboral. És a través d’aquests intercanvis que el nostre alumnat pot conèixer altres formes de fer, perfeccionar el seu coneixement de llengües estrangeres, alhora que descobreix altres costums i maneres de viure.

CARTA ECHE

Participació en diferents projectes:

• Leonardos a França ( Mairie de Clunny i viticultors de la zona de la Bourgogne)
  • Leonardos a Itàlia
  • Erasmus a Itàlia
  • PICS i PIREMOVS a França
  • Un PIC a Anglaterra (Howars Infant School)
  • Una estada a Mèxic
  • Una estada d’un grup d’alumnes del CFGS de Recursos naturals i paisatgístics a Etiòpia, en un projecte de col•laboració amb l’ONG Àngel Olaran.
  • El centre rep també alumne en pràctiques provinents d’escoles de FP europees.
  • Per aquest curs estan previstos tres projectes Erasmus a la regió del Midi Pyrénées, de dos alumnes del CFGS de Gestió forestal i del medi natural i una alumna del CFGS de Gestió i organització d’empreses agropecuàries.

Pel nostre Institut els programes de mobilitat representen una oportunitat per internacionalitzar la nostra docència la qual cosa es reflecteix en la millora de la qualitat dels ensenyaments que impartim. De fa anys que hem vetllat per mantenir estretes relacions amb institucions i socis europeus a fi d’aconseguir el nostre objectiu de millorar la mobilitat dels nostres estudiants i docents. Per a nosaltres la mobilitat ens suposa una via per augmentar el nivell de qualificació professional, al mateix temps que ens permet descobrir altres formes d’organització i maneres de treballar, així com aprendre d’altres cultures diferents a la nostra. Tot plegat sens dubte es reflectirà en el desenvolupament econòmic i social del nostre entorn, a banda de la millora que pot suposar en les oportunitats laborals de l’alumnat.