Els alumnes de 1r de TM30 d’Electromecànica de Maquinària han realitzat una completa visita tècnica a Tallers Antonio Miquel a Sidamon, concessionari oficial de Linde Material Handling per a Lleida, Tarragona i Andorra. Una oportunitat única per connectar els coneixements de l’aula amb la realitat del teixit empresarial i industrial actual.
📋 Introducció i filosofia d’empresa
Abans d’iniciar el recorregut per les diferents naus, l’equip de l’empresa ens va oferir una xerrada introductòria molt profitosa. Ens van exposar el funcionament intern de l’organització i van posar un accent especial en dos aspectes clau:
-
Seguretat laboral: La prioritat absoluta que es dona a la prevenció de riscos per tal de minimitzar al màxim els accidents de treball.
-
Formació interna i especialització: El valor de tenir uns tècnics contínuament formats i capacitats per diagnosticar i reparar qualsevol model de la marca Linde.
Com a primera lliçó tècnica, ens van ensenyar a desxifrar la nomenclatura de les màquines: com, a través de les lletres i la numeració, es pot identificar de manera ràpida el pes exacte que cada model és capaç d’elevar.
🏭 Un recorregut tècnic de primer nivell
Durant la visita guiada, vam poder recórrer les diferents naus i conèixer de prop un ventall molt ampli de seccions especialitzades:
-
Manteniment i logística: Zones de reparació i adequació de maquinària, així com l’àrea d’acopi de màquines pendents de reparar.
-
Preparació i acabats: La secció de pintura, la zona de maquinària de lloguer i l’espai de maquinària nova, on es fan els últims retocs abans de l’entrega al client.
-
Energia i bateries: Una àrea específica de càrrega i igualació de vasos de bateries de tracció de diferents tipus, voltatges i capacitats.
-
Personalització i enginyeria a mida: Vam veure com es modifiquen els carretons a petició de les necessitats del client (climatització i fabricació de cabines per a feines en cambres de congelat, tapissats interiors…) i la creació d’accessoris propis com implementacions per a la manipulació de bateries de tracció, màquines de neteja o tolves per a l’ompliment de big bags.
-
El futur de l’automatització: Per cloure el recorregut, vam visitar la zona tecnològica on s’està treballant amb maquinària autònoma (AGV), capaç de desplaçar-se i operar a partir de paràmetres i recorreguts programats, sense necessitat de conductor.
🤝 Retrobaments i consells de futur: “Aprofiteu els estudis!”
Un dels moments més motivadors de la jornada va ser coincidir dins les instal·lacions amb antics alumnes del nostre centre que ara ja treballen com a tècnics contractats per Linde. Veure el seu èxit professional demostra la qualitat de la formació que s’imparteix a les nostres aules.
Des de Tallers Antonio Miquel ens van transmetre un missatge molt clar: actualment hi ha una gran demanda de treballadors qualificats en la nostra especialitat. Per això, els responsables i tècnics van llançar un valuós consell als nostres alumnes: “Si us agrada aquesta feina, aprofiteu al màxim els estudis, perquè sortireu amb feina segura”.
Volem agrair sincerament a tot l’equip de Tallers Antonio Miquel el seu temps, la seva claredat explicativa i la seva constant col·laboració amb el nostre centre.







Comentaris recents