ESTADA ERASMUS+ D’ALUMNES FRANCESOS DE PAISATGISME I HORTICULTURA A MOLLERUSSA

Alumnes del Lycée Agricole Privé Costa de Beauregard-Fondation Bocage, de Chambéry, Savoia (França) amb l’anfitrió de l’Ins Mollerussa, Isidre Canela

Entre els dies 3 i 19 d’abril de 2024, l’INS Mollerussa ha acollit un grup d’estudiants   i professors de l’institut  Lycée Agricole Privé Costa de Beauregard-Fondation Bocage, de Chambéry, Savoia (França). Els joves, sis en total, estan cursant el segon any del BAC PRO (Batxillerat Professional) en les especialitats de Paisatgisme i d’Horticultura i han  realitzat la seva estada pràctica del projecte Erasmus + en empreses i institucions del Pla d’Urgell.

El desplaçament des del lloc on s’han allotjat (Hotel Jardí de Mollerussa) fins a les empreses s’ha fet, o bé conduits pels professors acompanyants (Sra. MP. Bazan, Sr. H. Fayet, primeres dues setmanes; Sra. A. Picard, Sra. A. Fraysse, la tercera setmana) o pel seu compte, amb bicicleta, a Jarditec, de Golmés. Els horaris eren de 8 a 15 h, excepte els dimecres i divendres, que feien de 8 a 13 h.

Per als caps de setmana i algunes tardes se’ls han programat activitats lúdic-culturals per a que puguin gaudir i conèixer millor la nostra regió. Destaquen la visita a Barcelona,  on van poder admirar  la Sagrada Família, el Park Güell, el Barri Gòtic i la platja de la Barceloneta; Lleida, on van descobrir la Seu Vella, l’Arborètum i l’eix comercial; la jornada de portes obertes, al nostre institut;  l’Estany d’Ivars-Vilasana, el diumenge dia de l’estany; l’Espai Cultural dels Canals d’Urgell, a la Casa Canal de Mollerussa i la darrera jornada, una  tarda dedicada a la pràctica del piragüisme, al pantà de Sant Llorenç de Montgai.

El balanç, per totes les parts ha estat força positiu i enriquidor. Només indicar que les dificultats idiomàtiques, de vegades, no han fet la comunicació  tot el  fluida que caldria, però aquest és un obstacle fàcil de superar si hi ha voluntat.