Beques per l’alumnat amb NESE

Com cada any, el Ministerio de Educación y Formación Professional ha convocat els ajuts per a l’alumnat amb necessitat específica de suport educatiu, en aquesta ocasió per al curs acadèmic 2023-2024.

Aquest ajut va dirigit a alumnes que presenten una necessitat específica de suport educatiu derivada de:

1. Discapacitat, trastorn greu de la conducta o trastorn greu de la
comunicació i del llenguatge (inclòs TDAH).
2. Alumnes amb TEA (trastorn de l’espectre autista).
3. Alumnes amb elevades capacitats intel·lectuals.

Aquests ajuts van destinats col·laborar amb les despeses que l’educació d’aquests alumnes genera a les seves famílies. Com a novetat per al curs 2023-24 és la creació d’un nou component anomenat “Subsidi de quantia fixa per a despeses addicionals de caràcter general”. L’import d’aquest ajut serà de 400,00 € i es podrà optar tot i superar els llindars econòmics, sempre que s’acrediti la necessitat de suport educatiu. Per a la seva assignació no caldrà ser família nombrosa. L’EAP ha de marcar la casella corresponent conforme l’alumne/a té necessitats educatives.

• La informació de l’extracte de la resolució pots trobar aquí.
  • Les sol·licituds podran efectuar-se per Internet clicant el següent enllaç.
  • Tot el procés de sol·licitud de la beca es fa a través de la seu electrònica del Ministeri d’Educació i Formació Professional.

Si no es disposa de certificat electrònic, claus electròniques d’administracions públiques o certificat electrònic, un cop emplenat el formulari de sol·licitud s’haurà d’imprimir (en format PDF) i presentar-lo al centre educatiu, on s’estudiarà.

El termini per demanar aquests ajuts comença el 8 de maig i finalitza el 20 de setembre de 2023.