Nova Línia per projectes

Fa un mes que hem començat el curs i ja us podem explicar com va funcionant la Nova Línia per projectes.

Aquesta línia pretén que l’alumnat sigui el centre de l’aprenentatge, personalitzant les tasques i les propostes a cada noi i noia i aprenent a treballar de manera cooperativa. Durant el curs, aniran fent Projectes A (lingüístics), B (matemàtics) i C (científics, socials, artístics…).

Aquestes projectes es porten a terme en franges de dues hores, que s’organitzen de manera diferent segons la càrrega lectiva dels àmbits que inclou cadascun. Així, els projectes A són de 6h per setmana, els projectes B, de 4h, i els projectes C, de 12h cada setmana.

Cada projecte treballa unes competències determinades, segons el currículum de l’ESO que es va publicar l’agost de 2015, de manera que les àrees que s’hi defineixen es van treballant de manera transversal, aplicada a la realitat i pràctica.

A 1r d’ESO, 96 alumnes van escollir l’opció de treballar per projectes i a 2n d’ESO, van ser 49, que tenim ubicats al mòdul prefabricat que es va instal·lar al setembre per assumir el grup de 1r d’ESO que se’ns va adjudicar a l’estiu.