Sortida a la UAB amb l´alumnat de Literatura Catalana de modalitat

Estimades famílies,

Dimecres 27 d´abril, l´alumnat de literatura catalana de modalitat va anar-hi a la UAB per participar del Taller “Tocats de literatura”.Vam assistir a la conferència a càrrec d’Eduard Márquez (escriptor): “Per què sóc escrilector” :
“Sempre he llegit. Sempre he volgut ser escriptor. Les dues coses des de nen. Em recordo, amb vuit o nou anys, llegint i pensant: “Algun dia podria jo fer alguna cosa semblant a aquesta? Algun dia podria jo aconseguir que algú s’ho passi tan bé llegint un llibre meu com jo m’ho he passat llegint aquest llibre?”. De llavors ençà, no he parat de llegir ni d’escriure. D’estudiar i d’aprendre. Un viatge, per a mi apassionant, que m’agradaria compartir amb qui tingui ganes de participar en aquesta xerrada. ”

Els tallers en què van participar:

El guió televisiu, una nova narrativa, a càrrec de Gisela Pou.
Actualment, les bones sèries de televisió formen part de l’imaginari col·lectiu i una sèrie sempre s’inicia amb algú que l’escriu: el guionista, un escriptor. El taller, El guió televisiu, una nova narrativa, pretén donar les nocions bàsiques sobre el món del guionatge, un món que s’alimenta de la literatura, de l’actualitat, de les vivències dels guionistes i de la mirada de l’escriptor sobre el món en el qual viu.

La literatura als cartells publicitaris, a càrrec de Jaume Aulet.
La llengua és un element essencial de la nostra vida quotidiana. I la literatura, encara que no ens ho sembli, també. Moltes vegades la tenim al davant dels nostres ulls i ens passa del tot desapercebuda. Per què? Perquè no som lectors, no tenim l’hàbit de la lectura. I així ens van les coses! Ens engatussen a tot arreu!