2n Premi Argó en l’àmbit de les ciències socials

L’Anna Escrigas de segon de Batxillerat ha rebut de la Universitat Autònoma de Barcelona el segon premi de treballs de recerca en l’àmbit de les ciències socials per el seu treball : English something more than a language: Introducing second language acquisition. Un estudi sobre l’ensenyament de l’anglès a les escoles que ha estat seleccionat d’entre 90 treballs  presentats per estudiants d’arreu de Catalunya.

La memòria, redactada íntegrament en anglès, plasmava els resultats de la recerca feta durant el curs 2013-2014 a diverses escoles del Lluçanès per observar i aprofundir sobre les diverses maneres que es pot plantejar l’aprenentatge d’una segona llengua.

La Universitat Autònoma a través del seu programa Argó no només premi sinó que també recolza als instituts en la tutorització de treballs de recerca. Aquest curs 2013-2014, l’institut compta amb l’assessorament d’aquesta universitat en vuit treballs de diversos àmbits. Amb aquest ajut els estudiants compten amb un guiatge que els ajuda en la part de documentació i en alguns casos també en la part experimental.

– Perquè vas decidir fer un treball sobre l’aprenentatge de l’anglès?

Vaig decidir fer un treball sobre aquest tema ja que l’anglès és una llengua que sempre m’ha cridat molt l’atenció. Tot i que estava fent un batxillerat purament científic vaig voler endinsar-me més amb aquesta llengua ja que penso que avui en dia és un dels fonaments bàsics d’estudi.

– És difícil escollir un tema, delimitar el treball i pensar quin treball de camp és viable per descobrir l’objectiu del treball?

La veritat és que no em va ser molt complicat. De seguida que el departament d’anglès em va ajudar a perfeccionar la meva idea em vaig posar en contacte amb l’escola FEDAC Prats, on jo havia estudiat de petita, i no van tenir cap problema en obrir-me les portes per a realitzar allà la meva part pràctica. A més, gràcies a l’ajuda de la Universitat de Barcelona vaig trobar llibres molt interessants i de molt profit que van permetre’m realitzar tot el marc teòric sense problema.

– En què va consistir el teu treball de camp?

El treball de camp va ser la part més “màgica” del projecte.

Per a començar, volia posar en pràctica tots els meus coneixements teòrics de manera que vaig assistir a 14 hores a 3r i 14 hores a 4t de primària de manera que podia veure quins eren els seus reptes principals, podia esbrinar el per què d’unes classes amb més èxit que d’altres; en fi, buscava solucions a tots els meus enigmes.

A part d’aquesta primera part, vaig tenir la oportunitat de preparar el meu propi conte amb titelles i animacions. La veritat és que la sensació que rondava pel meu cos quan els veia a tots atents, escoltant amb atenció el que els hi diria a continuació no es paga ni amb tot l’or del món.

–  Com et vas organitzar per fer el treball de camp?

La veritat que això va ser la part més difícil del treball. Penseu que a l’escola l’horari és de 9 a 1 i de 3 a 5 i el meu era de 8.15 a 14.45. I a que no endevineu què passava? Que totes les classes d’anglès on havia d’assistir jo eren o bé durant el matí o bé a les 3 de la tarda. Em vaig acabar acostumant a això de dinar a les 4 o demanar apunts a les companyes jeje.

– Quina valoració fas del fet de fer un treball de recerca a Batxillerat?

La frase que diré a continuació no la dic per fer la pilota ni molt menys però crec que fer aquest treball ha estat una experiència inoblidable, tant per mi com per l’escola FEDAC Prats, com per els professors i família que m’ha acompanyat durant el camí.

El fet de rebre una trucada a la meitat de classe de física dient que tal dia de juny havies d’assistir a la UAB ja que estava guardonada a uns premis no l’hi passa a tothom, ni molt menys a mi.

– El fet de redactar-lo en anglès, és una dificultat o una gran oportunitat? A quin perfil d’alumnat ho recomanaries?

El fet de redactar-lo en anglès en cap moment m’ho vaig prendre com a una dificultat sinó com a un REPTE. Crec que tothom qui tingui el desig de no parar quiet, de voler-se menjar el món, de conèixer tots i cadascun dels indrets d’aquesta gran esfera necessita tenir coneixements d’anglès. Per tant, què més es pot demanar que poder aprendre’l mentre toques un tema que t’agrada?

– Quins consells li donaries a un alumne/a de primer que comença al treball de recerca?

El millor consell que puc donar a un alumne que encara hagi de començar és que crec que ha de triar un tema que li motivi, que es llevi al mati impacient perquè sigui la tarda i pugui agafar l’ordinador i començar a remenar coses.

I sobretot… FEU UN 99% DE LA FEINA A L’ESTIU!

Molta sort a tots!