QUÈ PENSEN ELS ALUMNES I LES FAMÍLIES PARTICIPANTS EN EL PROGRAMA ERASMUS

Iria Cornellas, Maria Valldeoriola 

El curs 2023-24 alguns alumnes de 2n, 3r i 4t d’ESO van acollir un alumne francès a casa seva. Aquesta promoció, des de la pandèmia, ha estat la primera que ha pogut reprendre aquest programa d’intercanvi. Seguidament, en finalitzar aquesta estada els alumnes i famílies de l’institut ens van respondre una petita enquesta sobre les activitats dutes a terme i el dia a dia.

Respecte a l’opinió dels alumnes, els joves del nostre institut consideren el següent: Davant la pregunta “Creus que a l’alumnat acollit li ha agradat la visita al teu poble i al centre?” tots els alumnes creuen que sí. Sobre la segona pregunta, gairebé tots opinen que el fet de compartir el dia a dia amb altres alumnes europeus, aporta vivències personals i acadèmiques. Davant l’interès per conèixer alguna escola europea el 100% dels enquestats estan interessats en aquest tema. Seguidament tots estarien disposats a repetir l’experiència. Per últim, se’ls va preguntar si tenien alguna observació, valoració o millora per tenir en compte; cal assenyalar que tot i que les valoracions han estat positives, els joves de l’institut creuen que els va faltar participació per part dels alumnes acollits en les activitats programades. 

Pel que fa a les famílies acollidores, també ens han donat la seva opinió/valoració sobre l’experiència de l’Erasmus a l’institut i a les seves llars. Davant la pregunta “Creus que a l’alumnat li ha agradat la visita dels francesos al centre?” totes les famílies creuen que sí. Sobre la segona pregunta, gairebé totes les famílies han valorat que el fet de compartir el dia a dia amb altres europeus ha aportat vivències, personals i acadèmiques. Davant l’interès de repetir l’experiència, el 96,3% de les famílies ho valoren molt positivament. Per últim, se’ls va preguntar si tenien alguna observació, valoració o millora per tenir en compte; la majoria ha valorat que ha estat una experiència molt enriquidora i que desitgen que hi hagi una continuïtat. Tot i que, s’ha de procurar tenir un nivell acceptable per part dels dos instituts.  

En conclusió, les valoraciones han estat molt positives per tota la comunitat educativa: pares, alumnes i professors. Esperem que aquest programa es pugui dur a terme els propers anys, ja que és una manera més lúdica per aprendre.