L’alumnat de CFGS participa al 24H d’innovació

A l’Institut Carles Vallbona, durant el mes de març de 2024, es va celebrar un moment destacat per a l’educació en innovació: la seva participació a les 24 hores d’innovació Barcelona. Amb més de 40 alumnes de Formació Professional (FP) involucrats, l’esdeveniment va servir com a pont entre els estudis acadèmics i el món empresarial, mostrant l’aposta del centre per una educació que prepara els estudiants per al futur laboral.

L’activitat es va centrar en l’aplicació de la metodologia de Design Thinking per resoldre 24 reptes reals presentats per 24 empreses com, per exemple, TMB, Imaginbank, Damm o Bon Àrea. Aquesta aproximació pràctica va permetre als estudiants d’FP no solament aplicar els seus coneixements teòrics sinó també desenvolupar competències clau com la creativitat, el treball en equip i la solució innovadora de problemes.

El marc de l’esdeveniment va destacar la importància de la interacció directa amb el món empresarial, oferint als alumnes una finestra al món professional real. Aquesta experiència ha demostrat ser clau en la formació dels estudiants, proporcionant-los una visió més àmplia de les possibilitats laborals que els espera després de la seva formació.

En resum, l’experiència de l’Institut Carles Vallbona a les 24 hores d’innovació 2024 reafirma el compromís del centre amb una educació pràctica i orientada cap a la realitat del món laboral. Aquesta iniciativa no solament ha beneficiat els estudiants participants, sinó que també ha posat de manifest la capacitat del centre d’integrar l’aprenentatge acadèmic amb les necessitats del món empresarial modern.