Èxit de l’Institut Carles Vallbona a la VII Edició de l’FP Challenge

L’Institut Carles Vallbona de Granollers ha participat amb èxit en la VII Edició de l’FP Challenge, un esdeveniment clau per als cicles formatius a Catalunya. Aquesta competició és impulsada per la Direcció General de Formació Professional amb el suport de Caixabank Dualiza, i congrega estudiants de tot Catalunya per treballar en solucions innovadores a reptes actuals.
Enguany, l’FP Challenge ha tingut una participació excepcional amb 1.130 alumnes de 99 centres educatius, repartits en 20 seus diferents. Pedro Caro, responsable del programa EmprènFP, destaca que “les hackathons promouen la col·laboració entre estudiants de diferents famílies professionals, un element clau per abordar desafiaments socials i vinculats amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible”.
Al març, els alumnes del cicle formatiu de grau mitjà d’Activitats Comercials, perfil Logístic, de l’Institut Carles Vallbona van participar en la hackathon territorial a la seu de Mollet del Vallès. En aquesta fase, el grup format per estudiants del nostre centre i d’altres instituts com l’Ins Manolo Hugué, Institut Marina i INS Estela Ibèrica, es va proclamar guanyador. Aquest equip, enriquit per la participació de dues alumnes del nostre institut, va representar al Vallès Oriental en la gran final catalana celebrada el 11 d’abril a Ca l’Alier, Barcelona.
A la final, el nostre equip va destacar i va guanyar en la categoria de repte lliure amb una proposta innovadora per millorar la mobilitat sostenible per a estudiants en períodes d’estades d’empresa. Aquesta solució busca facilitar desplaçaments econòmics, segurs i sostenibles, reafirmant el compromís del centre amb l’educació de qualitat i la sostenibilitat.
Felicitacions a tots els participants i especialment a les nostres alumnes i al seu equip pel seu merescut èxit. Aquest triomf és un testimoni de la dedicació i la innovació que caracteritzen la nostra comunitat educativa. Esperem més iniciatives que continuïn enriquint l’experiència educativa dels nostres estudiants.