Visita al poblat neolític de la Draga

El dijous 29 i el divendres 30 d’octubre els alumnes de 1r d’ESO van visitar el poblat neolític de la Draga. Ens va fer un temps esplèndid.
El desplaçament es va fer a peu. A la Draga ens esperaven les monitores de l’Arqueolític. Van dividir les classes en grups de 12 alumnes i van aplicar en tot moment les normes de prevenció anticovid.

L’activitat va consistir en l’explicació i en la visita als diferents tipus de cabanes, en l’observació dels aliments que conreaven o recol·lectaven les persones al neolític i, finalment, van poder experimentar com era de dura la feina de moldre blat amb un molí de mà.
Van poder tocar fusta de fa set mil anys i van realitzar pràctiques de tir de javelina amb propulsor i sense.
També van veure una mostra de les diferents eines que s’han trobat al jaciment amb l’explicació corresponent sobre la seva utilitat. A continuació, la monitora va fer una demostració de com encenien el foc al Neolític. I per acabar aquesta fase, els alumnes van elaborar un raspador de sílex que es van poder emportar com a record.
En definitiva, una experiència molt enriquidora i interessant en un entorn esplèndid.