Visita als estudis de TV3

Els dies 27 i 28 de gener els alumnes de 3r d’ESO vam anar a visitar els estudis de TV3 a Sant Joan Despí. Excepcionalment, aquell dia vam quedar a 2/4 de 8 del matí per poder arribar a temps al nostre destí. L’albada ens acompanyava, i al cap de dues hores, érem davant de les portes de TV3, convençuts que haver-nos llevat més d’hora hauria valgut la pena.
Més de 50 adolescents vam baixar del bus, esverats, a l’espera que ens diguessin què havíem de fer. De seguida un dels professors ens va demanar que ens esperéssim davant de la porta d’entrada de TV3, que poc després creuaríem. Ens van separar en dos grups i ens van explicar que, per seguretat i per no molestar els treballadors, entraríem per separat. El primer grup veuria les instal·lacions  i, mentrestant, l’altre hauria de fer una enquesta, per parelles, a persones que trobessin pel carrer per saber quins canals de televisió miren habitualment. Va ser molt interessant sentir les diferents opinions.
A TV3, durant una hora i mitja i seguint una guia, vam poder veure-ho tot, fins i tot el plató on gravaven el programa Planta baixa. La visita va començar amb un vídeo breu: un fragment del Quèquicom que explicava el funcionament del nou plató del Telenotícies, quatre vegades més gros que l’anterior, amb la realitat virtual i la realitat augmentada que interaccionen amb els presentadors i els objectes reals. Vam poder accedir a la sala de control del Telenotícies, on hi havia un munt de botons, pantalles i teclats. Tots els alumnes vam quedar molt sorpresos per la magnífica feina que fan els tècnics i per com n’és de complicada. Després vam visitar tres platós més: el que comparteixen Cuines i FAQS (Preguntes freqüents), el d’Està passant i el de Planta baixa. I també la resta de les instal·lacions. A TV3 hi ha tres naus: la de la redacció i l’administració; la de logística, on hi ha les unitats mòbils (vam tenir l’oportunitat de pujar, en grups de cinc, a un dels camions, molt ben equipats), i la dels platós amb les sales de vestuari i de maquillatge, l’atrezzo i els decorats mòbils. Tot és molt més complex del que sembla vist des de casa.
Va ser un dia molt especial, que no oblidarem.

Paula Valeros, Laura Llandrich i Estel Bofill