Visitem Can Tista, casa i taller de Carles Fontserè

Amb els alumnes de Fonaments de les Arts de 2n de batxillerat, hem visitat Can Tista, la casa i taller de l’artista Carles Fontserè. Conèixer la seva vida i la seva obra ens ha permès fer un repàs per la història d’Espanya i d’Europa al llarg dels convulsos anys  del s. XX.
Carles Fontserè va néixer a Barcelona en plena Primera Guerra Mundial, en el si d’una família conservadora. Va viure la dictadura de Primo de Rivera i la Segona República. En esclatar la Guerra Civil va fer cartells de propaganda política per la CNT, la FAI, l’UGT i el POUM. Es va allistar a les Brigades Internacionals i, un cop acabada la guerra, va marxar a l’exili i va travessar la frontera juntament amb el president Companys.
Després dels seu pas per Argelers, va marxar a París. Fugint de l’ocupació alemanya, va arribar a Mèxic,  on va treballar com a escenògraf. Finalment va arribar a  Nova York on va desenvolupar la seva tasca com a fotògraf i on va conèixer la qui seria la seva dona, la Terry. Junts, es van instal·lar a Porqueres l’any 1973, en un mas on van passar els darrers anys de la seva vida.
El taller es conserva tal i com el va deixar l’artista abans de morir. Als alumnes els ha agradat molt conèixer aquesta petita joia que tenim tan prop de casa.