Treballem el Canvas social de la mà de la cooperativa Arriant

Aquest passat dimarts va tenir lloc una interessant formació per a l’alumnat dels cicles formatius de l’INS Josep Brugulat, en la que la cooperativa de formació i lleure Arriant ens va presentar el Canvas social, una eina que permet analitzar les idees de negoci agrupades dintre de l’emprenedoria social. Aquesta formació va en la línia de treball del centre pel que fa a l’emprenedoria, i complementa altres formacions, xerrades i sortides que han fet l’alumnat dels cicles formatius on hem anant treballant els valors de l’ESS i el cooperativisme.
El Canvas social, o també conegut com a social business o social lean canvas, es tracta d’una adaptació del conegut lean business model canvas, un llençol format per 9 blocs i en el que s’analitzen els principals aspectes d’un projecte, com és el problema que existeix al mercat i com es solucionaria, la proposta de valor diferencial, a qui va dirigit els productes o serveis, l’estratègia de comunicació, els recursos claus que necessites per portar a terme la idea de negoci, l’estructura de costos, a més de l’impacte social i mediambiental.
Aquesta formació complementa la sessió d’introducció a l’ESS i al cooperativisme que van fer al llarg del curs, on es va treballar el model cooperatiu, els principis i valors, la intercooperació, el mercat social i es varen analitzar diversos exemples. Per altra banda l’alumnat de cicles formatius van poder també anar a visitar La Nau Compartida a Tortellà on descobriren altres formes d’organitzar-se i treballar.  La idea és que havent conegut algunes d’aquestes experiències, la sessió pugui servir perquè l’alumnat tingui alguna eina, per tal de poder ordenar les idees a l’hora de pensar en un possible projecte propi, ja sigui individual o col·lectiu.