Robot col·laboratiu industrial

Els alumnes del Grau Mitjà de Manteniment Electromecànic han pogut disposar d’un robot industrial col·laboratiu punter dins del món de la indústria, un robot UR (Universal Robots).

Ha estat possible gràcies a la participació del programa 1R1 W (un robot, una setmana), que el fabricant de robots danès UR fa al llarg de tot Europa per donar a conèixer la robòtica col·laborativa als joves dels instituts de formació professional.
Durant una setmana els alumnes s’han enfrontat als reptes que se’ls proposava. Els reptes consistien en la programació del robot per realitzar diferents funcions típiques dels robots industrials: pick and place (agafar una peça i col·locar-la en un lloc específic), paletitzat, seguiment d’una trajectòria i repetició de patrons.
Ha estat tot un èxit i els alumnes han aconseguit resoldre tots els reptes proposats.