Reflexió sobre els efectes del consumisme a 3r d’ESO

Aquestes darreres setmanes, l’alumnat de tercer d’ESO, ha estat realitzant un projecte interdisciplinari i cooperatiu anomenat “Consum Conscient”. Els objectius del projecte han estat diversos: denunciar els efectes del consumisme, conèixer i fomentar el consum conscient i promoure alguna acció de millora. Els alumnes han treballat en grups cooperatius i cada grup ha basat el seu treball en un producte de consum diferent: alimentació, roba, energia, transport i mobilitat, estètica i higiene personal i aparells tecnològics. En el marc d’aquest projecte s’han organitzat unes xerrades amb experts de cada tema i un taller sobre cooperativisme dut a terme per l’Ateneu Cooperatiu Terres Gironines.
Ha estat un tema motivador i engrescador pels alumnes i que els ha permès veure el consumisme des d’un altre punt de vista.