Presentació del servei comunitari als alumnes de 3r d’ESO

Durant el mes d’Octubre, a la matèria de Cultura i Valors Ètics es presenta el servei comunitari als alumnes de 3r d’ESO. El servei comunitari és un projecte que ha engegat el departament d’ensenyament i que vol promoure que els alumnes experimentin i protagonitzin accions de compromís cívic, aprenguin en l’exercici actiu de la ciutadania, i posin en joc els seus coneixements i capacitats al servei de la comunitat. La primera activitat de presentació d’aquest servei ha anat a càrrec de tècnics de l’àrea de joventut i de serveis socials de l’Ajuntament de Banyoles i Consell Comarcal del Pla de l’Estany.
L’activitat ha consistit en un “scape room”, on a través de diferents reptes els alumnes han anat descobrint què significa servei comunitari, en quins àmbits es pot fer aquest servei i quines són les entitats que treballen a la comarca. Després d’aquesta activitat tant motivadora i que ha engrescat als alumnes, tocarà el torn a les diferents entitats que durant els dimarts i dijous del mes d’octubre vindran a les classes de 3r d’ESO a explicar als alumnes quins són els seus àmbits de treball i quines són les seves aportacions a la comunitat.