Joves actius a la UE, al Brugulat

Aquest dimecres 24 de febrer, els alumnes dels primers cursos dels cicles formatius de grau mitjà del Brugulat van participar al taller “Joves Actius a la UE”, una activitat d’orientació professional programada dins la Guia de Recursos de l’Ajuntament de Banyoles i impartida per Joaquim Millan, portaveu d’Europe Direct Girona, centre d’informació sobre la Unió Europea a Girona.

La xerrada tenia com a objectiu apropar les institucions i les polítiques europees als nostres alumnes i explicar-los quin és l’impacte que tenen en el dia a dia de totes les ciutadanes i ciutadans europeus. També se’ls ha informat sobre els diferents tipus de programes i portals que faciliten la mobilitat dins d’Europa, bé sigui per millorar la seva formació, o bé per oferir-los un voluntariat i noves experiències o per obrir-los al món laboral.
El taller “Joves actius a la UE” és un projecte pedagògic d’educació en valors, que té com a finalitat que els nostres alumnes reflexionin sobre el procés de transformació de Catalunya a partir de la seva integració a la Unió Europea així com promoure el pensament crític, analitzant els desafiaments i reptes que es plantegen per al futur, per tal que els nostres joves es converteixin en ciutadans actius i compromesos.