Joan-Lluís Lluís i Pilar Codony parlen sobre creació literària

Els alumnes de Creació Literària, de primer de batxillerat, han rebut la visita de dos dels escriptors més destacats del panorama literari català actual, Pilar Codony i Joan-Lluís Lluís. La Bruguteca ha acollit dues tertúlies literàries en què els alumnes han pogut conversar sobre temes diversos relacionats amb el fet d’escriure i amb l’ofici d’escriptor.

Si el 27 de febrer passat va ser Pilar Codony, escriptora revelació i autora de l’aclamada novel·la Distòcia (Premi Documenta 2021), qui va visitar la classe de l’assignatura de Creació Literària, aquest dimarts 24 de maig ha vingut Joan-Lluís Lluís, escriptor de llarga i exitosa trajectòria i autor de Junil a les terres dels bàrbars, premi Òmnium a la millor novel·la de l’any 2021.
Tots dos autors han respost de manera amena i generosa preguntes diverses sobre què suposa dedicar-se a escriure. Entre altres coses, han explicat com van iniciar-se en la creació literària, la pròpia concepció literària, els seus processos i rutines de creació, el camí que han seguit cap al reconeixement, les llums i ombres de la professionalització, anècdotes i curiositats del gremi literari (editors, premis, crítica,…), etc. Curt: un luxe per a tots els participants.