Gran èxit de la Cantata “Robinson” dels alumnes de 1r i 2n d’ESO

Aquest dissabte dia 27 vàrem portar a terme a l’Institut, la Cantata Robinson. L’eix central d’aquesta cantata, que varen realitzar els alumnes de 1r i 2n d’ESO, va ser la novel·la Robinson Crusoe de Daniel Defoe. Al llarg del curs i de manera transversal, s’ha anat treballant la història de Robinson a través de les diferents matèries del currículum de primer i segon, així com a partir del Projecte Robinson & who are the survivors nowadays que han fet els alumnes de 1r.

Els professors i alumnes de 1r i 2n es van distribuir en diferents espais per tal que els espectadors prèviament a la cantata musical, s’endinsessin i posessin en context l’obra de Defoe. Tanmateix, els alumnes de 1r varen poder mostrar alguns dels treballs finals del Projecte Robinson fent un paral·lelisme amb els refugiats i els alumnes de 2n varen crear espais que reflectien diferents moments de la història del personatge. Les cançons varen ser triades des del Departament de Música seguint el fil conductor del protagonista de l’obra, Robinson. L’experiència dels alumnes en actes com la cantata, així com tot el camí recorregut al llarg del curs, tant a música, com a les altres matèries per poder-ho escenificar té per a nosaltres una gran vàlua educativa i pedagògica.