Els “Camins de l’exili” amb l’alumnat de 2n de batxillerat

Aquest dijous 2 de març l’alumnat de 2n de batxillerat va visitar el Museu Memorial de l’Exili a La Jonquera i, posteriorment, a La Vajol va resseguir els camins que van emprendre els exiliats republicans a principis de l’any 1939. Exilis, mai més.

Aquest dijous 2 de març l’alumnat de 2n de batxillerat va visitar La Jonquera i La Vajol per resseguir els camins que van emprendre els exiliats republicans a principis de l’any 1939.
La primera part de la visita va consistir en conèixer els materials exposats al Museu Memorial de l’Exili. Uns materials excepcionals per entendre els motius, les circumstàncies i els testimonis de l’exili republicà.
Posteriorment, des del poble de La Vajol, van pujar fins a la carena i frontera francesa on s’hi allotja un monument als exiliats. Es van resseguir les passes dels milers de persones que hi van transitar, entre elles, les principals autoritats republicanes com Lluís Companys, Manuel Azaña, Juan Negrín o Vicente Rojo. A dalt, es va fer la lectura de diversos textos relacionats amb aquest negre episodi de la nostra història. Exilis, mai més.