Adoctrinament franquista

Aquest dijous 16 de maig l’alumnat de l’optativa d’Història de 1r de batxillerat van visitar l’exposició l’”Escola d’abans”, al Museu Arqueològic de Banyoles. El comissari de l’exposició, Miquel Aguirre, ens va acompanyar en una visita guiada, repassant els continguts, les imatges, els objectes i el context històric i ideològic de la dictadura franquista.Un bon moment i un bon lloc per reflexionar de manera crítica sobre el model d’adoctrinament, feixista i ultracatòlic del franquisme.La visió del que era un adoctrinament en tota regla ens porta a reflexionar sobre les crítiques polítiques a l’escola catalana de l’actualitat.