Un cap de setmana viscut “diferent”

El passat cap de setmana els joves pioners i caravel·les dels Escoltes de Calaf vam anar de sortida a Barcelona on vam poder aprendre més sobre les carències del món actual.

img-20161127-wa0013

Tota la branca es va dividir en diferents grups i cada un va anar a una xerrada diferent. El primer grup va anar a Mare Mortum  una associació dirigida a canviar les injustes lleis imposades sobre els refugiats per així poder saber del cert les dures condicions que viuen actualment i el que ells fan per intentar canviar una mica la seva situació i també el que nosaltres com a joves podem fer.

El segon grup va anar a un allotjament de gent sense sostre. Allí van repartir el berenar que els havien portat i ells els van explicar la seva situació i tot el que feien per intentar introduir una mica a tothom que ho necessités al món laboral.

Per últim, el tercer grup va anar a LGTBI, una associació que lluita per abolir diferencies que la societat actual posa davant lesbianes, gays, trans, bisexuals i intersexuals.

Cada grup va aprendre diferents coneixements i després els vam posar en comú entre tots. El diumenge al matí vam anar tots plegats a ajudar al servei d’esmorzar del Caliu, una associació que ofereix àpats a gent sense sostre i alhora els tracten com una família fent que no se sentin sols, ja que avui en dia la soledat és una de les pitjors malalties  que es pot patir.

Per acabar el cap de setmana vam anar a una exposició fotogràfica. Durant tot el cap de setmana vam poder aprendre moltes coses i  també vam pensar en tot el que nosaltres podem fer per ajudar i  per lluitar per tal d’aconseguir deixar el món una mica millor del que ens l’hem trobat.

Fotografia i Redacció:

Abril Montero