SINCROTRÓ ALBA

El dilluns 11 de novembre, els alumnes de 1r i de 2n de batxillerat vam anar al Sincrotró ALBA; va ser una experiència única.

Quan vam arribar, vam veure un petit vídeo que explicava breument tot allò relacionat amb el sincrotró i, a continuació, els monitors ens van dividir en dos grups i vam fer un ruta petita a dins del sincrotró, és a dir, el lloc on treballaven els operaris. Va ser una experiència molt interessant .

Per fer-nos una idea, el sincrotró és una aparell que aconsegueix  que les partícules microscòpiques com, per exemple, els electrons es moguin a velocitats properes a la de la llum al llarg d’una circumferència.

Gràcies, doncs, a la llum de sincrotró es poden fer diversos experiments per analitzar realitats com  l’eficàcia d’un medicament contra les malalties o també per descobrir coses tan curioses com el gruix de les capes de pintura amb què Leornando da Vinci va pintar La Gioconda. Senzillament espectacular.

Ens van explicar que hi ha una cinquantena de sincrotrons a tot el món, una vintena dels quals es troben a Europa. Situat a Cerdanyola del Vallès, ALBA és l’únic sincrotró de l’Estat espanyol i hi treballen dues centes persones  de diferents llocs de tot el món, que venen a fer diverses investigacions al sincrotró d’ALBA.

Finalment dir que ha estat una gran experiència i que hem aprés moltes coses que no sabíem abans .

Redacció: Nessrine Ferhat

Fotografia: Pau Garriga