Romania

La setmana passada, set alumnes de 3r i 4t d’ESO vam estar a Romania una setmana fent un projecte d’Erasmus. El tema central d’aquest projecte és descobrir els origens d’Europa i, per això, vàrem fer diferents excursions.

Vam arribar al nostre destí el diumenge 24 de febrer al migdia i unes quantes famílies ens van venir a recollir a l’aeroport. Quan vam arribar a Apateu, que estava a 1 hora i 30 minuts de l’aeroport, vam dinar, ens vam instal·lar a les cases i vàrem sortir a fer una volta per conèixer el poble. Al dia següent vam anar a l’institut i allà vam conèixer a les companyes gregues, txeques i la resta de noies romaneses que participaven a l’Erasmus. Vam visitar el poble i vam anar cap a casa amb les famílies. Dimarts, a les 6 del matí, vam agafar un bus i ens en vam anar a Sarmizegetusa, unes ruïnes d’una ciutat romana i seguidament al castell dels Corvins però, per fer aquesta excursió, vàrem necessitar 5 hores d’autobús. Dimecres vam aprofitar i ens vam quedar a l’institut a fer el projecte i, al vespre, amb les famílies vam anar a la ciutat d’Arad, on vam veure els edificis més importants i vam anar a un centre comercial a sopar i a comprar. Dijous vam fer una altra excursió, a Oradea on vam visitar un taller de teixits i una torre i, a la tarda, vam tornar a anar a un centre comercial. Divendres, vam acabar el projecte, vam haver de fer un vídeo resum de tota la setmana i també elaborar un plànol d’una casa romana i, en acabar això, vam fer les presentacions dels treballs, vam dinar tots junts i vam fer el comiat.

Ha estat una experiència molt divertida però sobretot diferent,  hem aprés sobre una altra cultura i hem viscut d’una forma diferent durant tota una setmana.