JOB SHADOWING A ALEMANYA L’impacte educatiu de les experiències interculturals

L’alumnat de BAT 1 ha anat a veure com ho fan els altres països d’Europa. Han participat en un projecte Erasmus + amb l’institut Gesamtschule Ückendorf de Gelsenkirchen (Alemanya) sobre l’impacte del canvi climàtic i les accions que poden fer com a estudiants adolescents. Han estat acollits per famílies alemanyes de diversos orígens: Líban, Turquia, Polònia, Síria…, i l’experiència ha sigut espectacular.

Fins ara ja han fet:

– un estudi comparatiu de l’impacte del canvi climàtic a nivell local  en la matèria de Biologia,

– el disseny d’un blog col·laboratiu en Tecnologia sobre les actuacions fetes en diferents programes Erasmus per aconseguir els ODS 13, 10 i 5, que durà a terme l’institut ens els pròxims anys.

– i la preparació de la primera activitat d’un Programa anual contra el canvi climàtic per a la comunitat de Calaf.

Actualment estan treballant en:

– un documental que recull les visites, tallers, teamwork i l’experiència a Alemanya en general, i que presentaran a l’alumnat de 3r i 4t d’ESO durant la tardor vinent.

– la programació d’un taller d’aprenentatge sobre horts domèstics, que implantaran també durant la tardor per a l’alumnat de 1r i 2n d’ESO.

El novembre acollirem nosaltres l’alumnat d’Alemanya, continuarem implicant-nos per l’ODS Climate Action i hi afegirem l’ODS Gender Equality.

El nostre alumnat ha pogut veure, sentir, reflexionar i actuar. Han treballat molt i celebrem que puguin gaudir d’una experiència intercultural tan enriquidora.