Formació en mediació

Algunes noies de 3r i de 4t d’ESO de l’institut hem participat en la formació de mediació d’aquest curs per tal d’ajudar l’alumnat del centre a resoldre de manera pacífica i consensuada possibles problemes que puguin sorgir al llarg del curs.

20170208_123418

Durant aquests mesos ens hem anat formant els dimecres a última hora del dia. Hem pogut formar-nos amb l’ajuda de dues professores, l’Araceli i la Gemma, que ens han ensenyat el procés que cal seguir per tal de poder fer una mediació. Aquestes noies hem volgut exercir la mediació voluntàriament, per tal d’afavorir al centre.

Hem aprés a partir d’exercicis i diverses activitats que ens han ensenyat les professores. Algunes d’aquestes activitats consistien en posar-se al lloc de l’altre, fer de mediadores i comprendre com poder solucionar els problemes que han tingut les/els alumnes.

Per a nosaltres ha estat una gran experiència ja que durant aquests mesos hem après un munt de coses i sabem una mica millor com actuar davant els conflictes.

Esperem poder ajudar en la convivència del centre i en la  solució de conflictes.
Escrit per: Laia Almenara i Aminata Diagne, mediadores de l’INS Alexandre de Riquer.