ERASMUS EN FAVOR DELS ODS 2030

Els programes Erasmus d’aquests curs estan dedicats a la lluita contra el canvi climàtic, les injustícies socials i a favor de l’equitat de gènere, que corresponen als Objectius per al Desenvolupament Sostenible  5, 10 i 13 de la l’Agenda 2030 proposada per la ONU.

El novembre passat vam acollir el grup d’Alemanya amb qui el curs passat vam iniciar el projecte URBAN CLIMATE REBELS a Gelsenkirchen (amb l’alumnat que aquest any cursa 2n de Batx.). Entre les múltiples activitats de la rebuda de novembre destaquem:

• visita i taller sobre Intel·ligència Artificial  i planificació urbana sostenible al Mirador Les Glòries,
  • visita a la Sagrada Família per relacionar creativitat, naturalesa i tecnologia,
  • visites i tallers sobre la recuperació de les espècies marines al CRAM i a l’exposció MenjaActuaImpacta a la Fundespai del Prat del Llobregat,
  • visita i taller al Col·lectiu Eixarcol·lant per fomentar el consum i alimentació locals sostenibles,
  • taller Estació Meteorològica, facilitat per l’alumnat de Cuidem l’Entorn de 1r d’ESO i el Comitè Ambiental,
  • i taller sobre els estereotips de gènere, amb membres de la Comissió Lila.

En aquesta ocasió estem especialment contentes d’haver pogut implicar en aquesta acollida internacional a un total de 40 alumnes de 1r, 3r, 4t d’ESO i 1r i 2n de Batx. Les professores alemanyes ens van mostrar la seva gratitud amb aquestes paraules: “From the bottom of our hearts many thanks for everything you’ve arranged, offered, done for our students! …We won’t forget the bliss and gratitude in our students’ eyes, their joy, their positivity which is thanks to what your students and you gave us.

Pel que fa als dos nous projectes d’aquest curs, durant l’estiu passat l’equip coordinador vam estar buscant instituts europeus que compartissin les mateixes inquietuds acadèmiques i socials, i vam poder establir aliances amb 5 nous països. Amb ells iniciem el 2024 amb els programes BETEENS i WE ARE CHANGING! El març els 5 estudiants Erasmus de 4t d’ESO aniran a Martin (ESLOVÀQUIA), a l’abril i el maig marxaran els de 1r de Batxillerat, repartits en grups de 5-6, a Oppdal (NORUEGA), Morlupo (ITÀLIA) i Lollar (ALEMANYA); i, finalment, el juny viatjaran a POLÒNIA els 4 de 3r d’ESO.

Ens il·lusiona enormement compartir amb vosaltres (alumnat, famílies i comunitat educativa) aquests projects i aspiracions, i ens encoratja a fer-les realitat sentir que comptem amb el vostre suport i col·laboració.

I aquí teniu el podcast que han realitzat la Comissió de Ràdio de l’institut (Farah, Majeda, Mariama, Schaymae, Sokhna i Somaya) per il·lustrar les activitats i les vivències personals de la setmana Erasmus.

EQUIP ERASMUS