Connexió per skype amb voluntaris de Proactiva Open Arms

A l’institut Alexandre de Riquer cada any es prepara una festa per Nadal en la que es tracten temes diferents. Aquest any, davant la crisi dels refugiats a Europa,  s’ha aprofitat el tema del meu treball de recerca, l’ONG Proactiva Open Arms, per donar-la a conèixer en el nostre entorn i conscienciar els joves d’aquesta realitat.

15673369_911117039023856_1495465685_n

Proactiva Open Arms és una organització no governamental de Badalona, la missió principal de la qual és rescatar els refugiats que arriben a Europa fugint de conflictes bèl·lics, de la persecució o de la pobresa. Aquesta ONG neix d’una empresa de socorrisme i salvament marítim amb molta experiència a les costes espanyoles. El seu fundador és l’Òscar Camps, un empresari i socorrista badaloní que es va traslladar al setembre del 2015 a l’illa de Lesbos, Grècia, després de veure la imatge que va donar la volta al món del petit Aylan ofegat a la platja. Més tard, amb el vaixell Astral, han obert una nova missió, la de rescatar els refugiats que arriben a Europa pel Mediterrani.

És un tema que, en certa manera ens afecta o ens afectarà als joves, per això cal conscienciar-nos més i informar-nos més d’aquesta situació. Els alumnes de 1r i 2n d’ESO han rebut una xerrada d’en Gabriel Jorba que va estar també a Lesbos fent tasques varies: repartint els aliments que arribaven del primer món entre els refugiats i moltes altres tasques d’ajuda humanitària. A 3r i 4rt d’ESO, la Laura Pallarols ha realitzat una xerrada també sobre els refugiats i la seva experiència en un camp de refugiats, amb ells.

A 1r i 2n de batxillerat, hem tingut la sort de contactar amb membres de Proactiva Open Arms en directe des de Lesbos per via skype. L’Albert Mayordomo Moreno-Manzanaro, Mauro Di Si i en Jordi Cervera Guasch ens han explicat com s’ha iniciat aquesta ONG, l’experiència de cadascú com  a voluntaris i el dia a dia a Lesbos. Després professors i alumnes han preguntat dubtes. La connexió ha estat un èxit ja que aquí a l’institut no s’havia fet mai una cosa d’aquest estil.

Aprofito aquest escrit per agrair a tots els professors que han col·laborat en poder realitzar aquesta part del treball de recerca. A tots els alumnes de 4rt ja que part dels beneficis de la venda dels calendaris està destinada a la ONG., a l’institut Alexandre de Riquer per la seva aportació per col·laborar en la tasca de Proactiva Open Arms. I per acabar, des d’aquí envio una forta abraçada a tots els voluntaris de Proactiva Open Arms que estan arriscant la seva vida per salvar la dels altres.

Si voleu saber-ne més: https://www.proactivaopenarms.org/ca

Moltes gràcies a tots. Bon Nadal i bones festes!

Redacció i fotografia: Fàtima Ounir