COMUNICAT sobre les BEQUES ERASMUS i els INTERCANVIS INTERNACIONALS

Actualment el nostre institut participa en el programa Erasmus+ FLOWS OF LIFE: Immigrants and refugees in search of an identity per als cursos de 3r i 4t d’ESO. Malauradament el curs passat no es van poder dur a terme les activitats de mobilitat i no es va poder viatjar a l’estranger. Aquest curs les expectatives eren de poder viatjar amb l’alumnat seleccionat de 4t a Àustria el desembre i a Itàlia al març, i també poder acollir els participants dels altres països a Calaf el maig. L’any següent viatjaríem amb l’alumnat que ara fa 3r a Alemanya, Portugal i Grècia. Aquesta setmana hem rebut notícies dels països socis i Àustria, Alemanya i Itàlia ens han comunicat que no poden viatjar ni rebre visitants a causa de les mesures COVID. Ara, els equips de professors de tots els països estem estudiant com ens organitzarem i com durem a terme les activitats en aquesta nova i desafortunada situació. El país coordinador del programa, Grècia, serà qui prendrà les decisions finals i us n’informarem el més aviat possible.

També volíem fer-vos saber que un dels objectius principals del departament de llengües estrangeres és que tothom tingui les mateixes oportunitats per poder gaudir de les activitats educatives a l’estranger. Per això hem decidit deixar d’organitzar intercanvis amb un sol institut a compte de les famílies i demanar el màxim de beques possibles perquè la Unió Europea ens pugui finançar les activitats i els viatges. Aquest curs hem demanat una acreditació Erasmus+ que ens permetria organitzar 2 viatges anuals durant 5 anys per a la ESO i el Batxillerat. Esperem aconseguir aquesta acreditació i que els vostres fills i filles en algun moment del seu pas per l’institut almenys una vegada hagin pogut gaudir d’una beca per poder viatjar gratuïtament.

Equip Impulsor Erasmus