Recta final del projecte Erasmus Flows of Life

Durant aquest curs, part de l’alumnat de 2n i 3r d’ESO ha participat en el projecte Erasmus titulat “FLOWS OF LIFE: Immigrants and refugees in search of an identity”, en el qual hi han participat estudiants d’uns altres 5 països europeus: Àustria, Alemanya, Itàlia, Grècia i Portugal, amb l’objectiu de fomentar la tolerància i el sentiment de pertinença a través de l’exploració de les identitats culturals i el fet migratori.

El projecte s’ha desenvolupat durant tot el curs a través d’activitats col·laboratives i ha culminat amb les mobilitats del nostre alumnat als altres països, i també amb la rebuda dels estudiants estrangers al nostre poble i institut. Per tal d’assolir l’objectiu del projecte, s’han treballat diferents aspectes culturals com ara la música, les tradicions, els símbols i la gastronomia, entre d’altres.

El tret de sortida del projecte es va donar a Calaf el passat mes d’octubre, quan el nostre alumnat va tenir l’oportunitat d’acollir estudiants internacionals a casa seva, gaudint així d’una autèntica experiència immersiva, a més a més de les visites culturals i les activitats acadèmiques. El desembre vam estar a Karlsruhe comparant els mites i les tradicions llegendàries de l’Europa saxona i també mediterrània; i el gener, a Viena, vam explorar diferències i similituds en el camp de la literatura i l’art europeus.

Ara, durant la recent mobilitat de Portugal, a més a més de visitar diferents llocs emblemàtics del país, el nostre alumnat ha pogut treballar i intercanviar aprenentatges sobre la diversitat gastronòmica europea. Ells també han volgut compartir elements molt apreciats de la gastronomia catalana com ara el pa amb tomàquet, la botifarra o el fuet.

El projecte culminarà amb el viatge a Grècia el proper mes de maig, on es treballarà la dansa i els jocs d’entreteniment de cada país. Esperem que ho gaudeixin molt!