Manifest per la democràcia

Avui, els alumnes de segon de batxillerat, hem sol·licitat aquest temps per poder condemnar els actes deplorables i antidemocràtics de l’estat espanyol, els actes que hem viscut els darrers dies.

Cal recordar la declaració realitzada per l’Organització de les Nacions Unides sobre els drets humans en la que es reconeix el dret fonamental dels pobles i nacions a l’autodeterminació i que veiem avui vulnerada.

Recordem que aquest manifest no pretén defensar la independència del poble català sinó defensar el tipus d’estat en el que teòricament vivim, en una democràcia.

La democràcia, que en el seu origen significa govern del poble, ha estat vulnerada per l’estat espanyol prohibint al poble pronunciar-se i obligant-lo a sotmetre’s a una constitució desfasada i amb ideologies properes a les del govern anterior, la dictadura franquista.

Sentim vergonya avui de l’actuació de l’estat espanyol que, després d’haver intentat silenciar tot un poble, fins i tot s’atreveix a comparar-lo amb ideologies feixistes com el nazisme. Durant aquests dies les forces policials del Gobierno, la Guàrdia civil i la Policia paramilitar han accedit a impremtes, magatzems, empreses i vivendes privades amb l’únic fi d’impedir el referèndum de l’1 d’octubre. També han intentat accedir a seus de partits com ara la CUP sense cap tipus d’ordre judicial pretenent fer entendre que el poder de la seva força és absolut.

Des d’aquest manifest volem fer també un incís per solidaritzar-nos amb tots els detinguts i afectats per la repressió provocada per l’estat espanyol.

Tots aquests fets suposen una anulació de facto de l’autonomia de Catalunya.

Nosaltres, alumnes i professors de l’INS Alexandre de Riquer, condemnem tots aquests atacs deplorables contra la democràcia i demanem una màxima col·laboració per defensar els drets fonamentals de totes les persones, expressant-nos sempre de manera cívica.

Continuarem sortint al carrer per defensar tots els nostres drets, defensant avui allò que els que ahir no van poder i el que els de demà ens agrairan eternament.

SOLS EL POBLE SALVA AL POBLE

Redacció: Alumnes de 2n de Batxillerat