Erasmus+Project

El passat 18 de novembre 15 alumnes de 3r i 4t d’ESO van acollir a casa seva un alumne de Grècia, de la República Txeca o de  Romania, nois i noies que, al llarg d’una setmana, van participar en un projecte Europeu: Erasmus+ Project. La finalitat d’aquest projecte és augmentar el nivell d’anglès i visitar nous llocs, aprenent la seva història.

Dilluns 19, tots els alumnes es van quedar a la biblioteca i cada centre participant va donar a conèixer el seu institut mitjançant un vídeo, tot seguit els alumnes de Calaf es van dividir i van ensenyar el centre i totes les aules als altres. Després, vam anar a fer una visita guiada per Calaf, amb l’acompanyament del professor Josep Maria Solà, i vam esmorzar a la plaça dels arbres. Tot seguit els alumnes estrangers van poder assistir a una classe normal.

Dimarts 20, els alumnes de 3r d’ESO juntament amb els alumnes estrangers  van anar a visitar Barcelona. Abans de dinar van anar al museu d’Història, a la catedral, al mercat de la Boqueria, a les Rambles i després van fer una parada de 2 hores al Maremagnum per dinar i comprar. A continuació van fer una visita guiada des de l’autobús i van parar a la Sagrada família i al Camp Nou per fer unes fotos.

Dimecres 21, els alumnes de Calaf feien classe normal mentre els alumnes de fora es van quedar a la biblioteca fent exposicions i treballs. A la tarda, tots els participants van anar a la torre de la Manresana i van visitar el Museu dels Prats de Rei.

Dijous 23, els alumnes de 4t d’ESO, juntament amb els alumnes estrangers, van visitar Tarragona. Allà van visitar l’amfiteatre, van anar a la platja, el Pont del Diable… Durant tot el dia van estar fent vídeos per, després, elaborar un treball amb el recull de les activitats de tota la setmana. A les 7 de la tarda van arribar a Calaf.

Divendres 24, tots els alumnes participants van estar treballant amb ordinadors a la biblioteca o a la sala d’ordinadors del primer pis, van estar recopilant totes les fotografies i vídeos de tota la setmana, especialment de les sortides a Barcelona i a Tarragona. Per dinar, cada alumne va portar una cosa feta a casa i vam fer un dinar a la cantina de l’institut. Després, vam veure tots els vídeos i els professors van acomiadar els alumnes estrangers.

Dissabte 25, a les 6 del matí van marxar tots els alumnes cap a l’aeroport de Barcelona. Va ser un comiat ple de sentiments i d’emocions però, principalment, va ser el comiat d’una setmana que tots els alumnes participants recordaran, no tan sols a través de les fotos, sinó de totes les amistats que es van crear durant aquests dies!

Redacció: Íngrid Martínez

Fotografia: Pol Serra