Intercanvi de 3r d’ESO a Münster (Alemanya)

Dilluns, 12 de desembre de 2016

De bon matí, al voltant de les 8h, tots els alumnes de l’intercanvi ja ens havíem reunit davant de l’institut, on vam pujar a l’autocar que ens va portar a l’aeroport del Prat, a Barcelona. El nostre vol sortia a les 12:10h, i fins aleshores vam tenir una estona lliure per rondar per les botigues de l’aeroport. Vam embarcar puntuals i cap a les 12:20h ja volàvem cap a Düsseldorf. El vol va durar dues hores, i només arribar a Düsseldorf ja vam pujar a l’autocar cap a Münster. Estava ennuvolat i havia plogut. El viatge va durar unes dues hores, i un cop a Münster ens esperaven els alumnes alemanys de l’intercanvi. Va ser aleshores quan cada un de nosaltres va anar amb la família assignada. La resta del dia la vam passar amb les famílies.

img-20161216-wa0001

Dimarts, 13 de desembre de 2016

L’endemà ens vam trobar tots a l’institut, l’Annette von DrosteHülshoff, conegut en alemany com el gymnasium. Allà vam realitzar un seguit d’activitats amb els alumnes alemanys, amb la intenció de conèixer-nos millor. Després de l’activitat inicial ens vam acomiadar dels alemanys (que tenien classe) i vam fer una gimcana per Münster, on havíem de respondre les preguntes del full que ens van donar. Es tractava de conèixer la ciutat, ja que havíem d’especificar detalls concrets relacionats amb els edificis històrics de la ciutat, com ara l’ajuntament i les esglésies, o senzillament mencionar el telèfon de l’institut. Quan vam acabar vam anar a l’ajuntament, on vam visitar la sala on es va signar la Pau de Westfàlia, un moment històric molt destacat. Després de la visita ens van deixar temps lliure fins les 14:00h, quan vam tornar a l’institut i cadascú va anar amb la seva família d’acollida. Tant el migdia com la tarda van ser lliures. Tanmateix, la majoria d’alumnes de l’intercanvi ens vam posar d’acord per anar a una pista de gel, on vam patinar (o això vam intentar els que no en sabíem tant) una estona.

Dimecres, 14 de desembre de 2016

El dimecres vam agafar ja de bon matí (al voltant de les 8h) l’autocar per anar cap a Bremen. En aquesta ocasió també van venir els alemanys. El viatge va durar unes dues hores, i un cop allà vam visitar el museu de les ciències de la ciutat. Després de la visita vam tornar a pujar a l’autocar fins al centre històric de Bremen, on ens vam dispersar en grups i vam dinar. Quan va arribar l’hora que ens havien dit, vam tornar cap a l’autocar i cap a Münster. La tarda, igual que els anteriors dos dies, també va ser lliure. En molts casos ens vam posar d’acord per anar tots al centre de la ciutat.

Dijous, 15 de desembre de 2016

El dijous, els alumnes catalans vam anar juntament amb els alemanys, a les seves classes, on vam assistir a una hora de classe en la qual podíem llegir un llibre. A l’hora següent vam anar a l’aula de llengua castellana, on van venir uns altres alumnes alemanys per ensenyar-nos el que és més bàsic en llengua alemanya. Ens vam dispersar en grups, i nosaltres també els vam ensenyar alguna cosa en castellà. Després de la classe d’alemany, els alumnes catalans vam anar a visitar la catedral catòlica de Münster, on ens van explicar la història de la mateixa i concretament del seu peculiar rellotge. Després vam anar al museu d’art de la ciutat, on ens van ensenyar quadres del Renaixement i posteriorment vam dissenyar peces de roba mitjançant cartró, plàstic i altres materials reciclats. Després vam marxar del museu i vam tornar cap a l’institut, i igual que els dies anteriors, la tarda va ser lliure amb les famílies. Aquella tarda, però, molts dels alumnes de l’intercanvi vam anar a jugar a futbol en una mena de pavelló esportiu, on vam realitzar uns quants partidets.

Divendres, 16 de desembre de 2016

El divendres ens vam llevar d’hora com els altres dies per agafar el tren cap a la ciutat de Dortmund, on anàvem a visitar l’estadi de l’equip de futbol d’aquesta ciutat, el Borussia Dortmund. Un cop a la ciutat vam anar en metro fins molt a prop de l’estadi, on un guia de parla anglesa ens van ensenyar l’estadi:  el camp, els vestidors i les grades, entre d’altres. Després de la visita vam anar a la botiga oficial del Borussia, on alguns vam comprar coses (com ara objectes o peces de roba) òbviament relacionades amb l’equip de futbol. Després de l’estona de compra vam anar al centre de Dortmund, on amb els 40 minuts que teníem vam dinar. Després vam anar a l’estació del tren fins a Münster, on ens van venir a rebre els alemanys. La tarda va ser lliure, i la majoria d’alumnes vam quedar al centre de la ciutat per a sopar i passejar pels carrers.

Dissabte i diumenge, 17 i 18 de desembre de 2016

Tant el dissabte com el diumenge van ser dies lliures, cadascú va estar amb la seva família i, lògicament, vam fer coses diferents, però malgrat això el dissabte a la tarda ens vam organitzar per anar a una bolera de la ciutat. El diumenge, també una part dels alumnes van quedar per anar a la piscina. El diumenge va ser el dia en què més coses diferents es van fer, com ara visitar mercats nadalencs, anar a missa, etc.

Dilluns, 19 de desembre de 2016

El dilluns, el dia de tornada, ens vam llevar d’hora com els altres dies i vam anar a l’institut, on vam assistir per segona vegada a una classe amb els nostres companys i companyes alemanys. Després vam anar a la classe de castellà, on vam fer una valoració de l’intercanvi. Quan es va acabar ens vam acomiadar dels nostres amics que, per sort, tornarem a veure al mes de març, i vam anar cap a l’estació, on vam agafar el  tren cap a l’aeroport de Düsseldorf. Un cop a l’aeroport, després d’una petita estona d’espera, vam agafar el nostre vol a les 15:15h cap a Barcelona. Van ser, com a l’anada, dues hores de vol. Quan vam arribar a Barcelona plovia, i allà vam agafar l’autocar ja cap a Calaf. Al voltant de les 17:40h vam arribar davant l’institut, on ja s’estaven esperant alguns pares.