Xerrada de l’Andrea Sandy a 2n d’ESO sobre Ghana

El passat 14 de febrer els i les alumnes de 2n d’ESO van rebre la visita de la dissenyadora gràfica i fotògrafa Andrea Sandy. Ens va parlar sobre el viatge que va fer a Ghana durant el mes de desembre, on va visitar l’abocador de Agbogbloshie i altres indrets d’aquest país africà. L’abocador de Agbogbloshie és el major abocador de deixalles tecnològiques del món, hi van a parar ordinadors, impressores, etc, de diferents països.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Els alumnes havien treballat, prèviament i durant la tutoria, un documental titulat “Comprar, llençar, comprar”, on es parla de l’obsolescència programada i el consumisme actual. L’Andrea, durant la seva xerrada, ens va presentar les fotografies que havia fet durant la seva estada a Ghana i en aquest abocador, unes imatges molt impactants que reflecteixen el dia a dia de les persones que hi viuen i hi treballen. També ens va explicar anècdotes d’amics que va fer durant la seva estada allà, unes vides molt diferents de les que tenim aquí.

La visita de l’Andrea i les fotografies que ens va presentar van servir per reflexionar sobre els nostres hàbits de consum, les coses de les que disposem, el decreixement, etc.