HEM ACOLLIT 5 PAÏSOS EN UN PROGRAMA ERASMUS SOBRE EL FET MIGRATORI

Aquest passat octubre l’alumnat de 2n i 3r d’Eso ha participat en la mobilitat a Calaf d’estudiants de Portugal, Àustria, Itàlia, Grècia i Alemanya en el marc del programa Erasmus + KA 229 Flows of Life: Immigrants and refugees in search of an identity.

En aquesta ocasió els estudiants han treballat la importància dels symbols i les llengües per establir ponts de comunicació i arrelament en els processos migratoris, que de ben segur també ha dut a terme, en algun moment o altre, la majoria de la població calafina i dels entorns.

Durant una setmana hem explorat la simbologia de la nostra cultura amb visites a Montserrat, com a símbol històric i geogràfic; Sitges i la Sagrada Família, com a símbols artístics i culturals. També hem presenciat l’assaig del grup casteller Els Moixiganguers d’Igualada, com símbol de l’esperit català, i hem preparat un dinar de comiat amb el menjars més simbòlics de la nostra terra.

Per registrar les mostres dels descobriments i reflexions sobre la interculturalitat, l’alumnat ha treballat col·laborativament en grups mixtes per crear un eDictionary amb mapes conceptuals, tires còmiques per il·lustrar els malentesos que es creen a vegades per desconeixement entre les cultures, i explicacions sobre llocs alguns llocs emblemàtics de Barcelona. A més a més, també han avaluat els aprenentatges amb rúbriques, Google Forms i un Kahoot, que han creat ells mateixos.

Us compartim alguns exemples d’eDictionary, un vídeo resum i la pàgina web del projecte que vam proporcionar a l’alumnat per guiar la setmana.

Cosmin Barcauan, Santiago Pessoa, Yanira Morales,Elisa Frontera, Iker Alonso

Alicia, Miguel, Laura, Vinyet and Beytullah