Plantejaments educatius

Prioritats

Visió

Pretenem una escola inclusiva, acollidora i coeducadora on es potenciï el desenvolupament de la capacitat per a comprendre la realitat social en què viu, mantenint una actitud constructiva, solidària i responsable.

El nostre compromís és el d’aconseguir una escola que s’adeqüi a les característiques de la societat actual. En definitiva, volem una escola que proporcioni recursos a l’alumnat, per tal d’adaptar-se i desenvolupar-se amb èxit tant a nivell personal com social, comptant amb la màxima implicació de les famílies .

Valors

Considerem l’escola com un lloc de formació solidària, que serveix per la formació integral de les persones, dignificant les diferents maneres de ser, pensar i actuar; que interpreta la realitat de cada alumne, en el que l’educació que es proporciona als nens i nenes es igual, desenvolupant-se en un marc de coeducació i en el que  es reconeixen les diferències com a enriquidores tant social com personalment.

Som una escola comprensiva, flexible i tolerant, que té en compte els diferents ritmes de treball i necessitats dels alumnes, les diferents procedències i les diferents llengües. Prioritzem la capacitat de comunicació, la participació i la cooperació de tots els sectors de la comunitat educativa des de la responsabilitat i el respecte.

Mantenim el compromís amb la cultura i llengua catalana i la integració dels nouvinguts, així com l’obertura a l’entorn, coordinant-nos a través de diferents grups de treball, amb altres centres i serveis de la zona.

Objectius generals

Els objectius es desenvolupen en tres gran àmbits:

Àmbit organitzatiu

Objectius relatius a l’organització i al govern intern
  • Aconseguir que els mestres, pares, treballadors no docents i alumnes participin en el control i gestió del centre de forma adequada a les seves capacitats i competències.
  • Vetllar per a què cada òrgan de gestió assumeixi les competències que li són pròpies.
  • Agilitar la gestió escolar concretant, planificant i temporalitzant les tasques, establint clarament les funcions de cada membre dels diferents òrgans.
  • Definir els canals formals que permetin que tots els grups i sectors de l’escola actuïn de forma coordinada.
  • Afavorir la participació activa dels mestres en totes les tasques del centre, sense limitar-la a l’àmbit de grup, nivell o cicle.
  • Fer un ús correcte de l’edifici, el mobiliari i els recursos, i instar les autoritats competents a mantenir-los i millorar-los.
Objectius relatius a la projecció externa de l’escola
  • Establir i mantenir relacions de coordinació i col·laboració amb altres centres educatius, especialment de la zona.
  • Participar en activitats culturals i educatives, en general, proposades per institucions sempre que siguin coherents amb el Pla Anual de Centre.
  • Participar en aquelles propostes adreçades sobretot a treballar i col·laborar amb  l’entorn  i que són proposades des del Departament d’Educació de l’Ajuntament  de Badalona a través dels diferents plans d’actuació.
Objectius relatius a l’àmbit administratiu
  • Mantenir actualitzats els inventaris del centre en tot moment.
  • Executar una gestió econòmica transparent, atorgant a la Comissió Econòmica el paper que li escau.
  • Desenvolupar i utilitzar mètodes i instruments per a una bona comunicació externa i interna.
  • Fer un seguiment acurat i coordinar tota la documentació de l’escola (expedients dels alumnes, avaluacions, actes de reunions, inventari).
Objectius relatius a l’àmbit de recursos i serveis
  • Potenciar una bona relació i coordinació amb les activitats extraescolars que conflueixen amb la tasca docent del centre: menjadors i activitats diverses.

Àmbit pedagògic

  • Afavorir l’ús d’estratègies que permetin a l’alumne/a assolir el grau de seguretat       afectiva i emocional que correspon al seu nivell maduratiu.
  • Fomentar l’assertivitat i l’expressió dels propis sentiments com a via d’evitar i resoldre conflictes.
  • Treballar d’acord amb uns hàbits i normes que els portin cap a una autonomia personal i cap a la col·laboració amb el grup social.
  • Desenvolupar una actitud tolerant en la diversitat de l’entorn social.
  • Fomentar en l’alumne una actitud curiosa i crítica que esdevindrà la base de la seva formació i de l’adquisició d’aprenentatges.
  • Afavorir la utilització dels diferents llenguatges de comunicació: oral, escrit, corporal, musical, visual, plàstic, matemàtic i audiovisual.
  • Afavorir el treball dels eixos transversals com a part integrant del currículum (ed. Vial, ed. per la salut, ed. en llenguatge audiovisual )
  • Afavorir el coneixement i l’ús de diferents eines, recursos i mitjans de comunicació.
  • Integrar i normalitzar l’ús de les TAC a l’escola des de P3.
  • Desenvolupar l’interès per la cultura.
  • Integrar l’aprenentatge de la llengua anglesa des de P3 com a part del currículum.
  • Afavorir la realització de les activitats d’entorn (sortides) com a complement i reforç del treball de l’aula.
  • Es complementarà l’àrea d’Educació Física amb dos cursos de natació a la piscina municipal. Es prioritza l’activitat de piscina a CI.
  • Realitzar en anglès una àrea no lingüística: Plàstica

Àmbit humà

  • Fomentar  les relacions interpersonals positives entre els diferents membres de la comunitat educativa, respectant en tot moment les característiques i competències de cadascun.
  • Afavorir el respecte i compliment dels documents normatius de l’escola (PEC, RRI, PCC…).
  • Unificar criteris entre tot el personal que atén als alumnes a l’escola, tant en l’horari escolar com extraescolar.
  • Orientar i ajudar als alumnes en l’aprenentatge dels valors d’una societat democràtica: la Pau, la convivència, la solidaritat, la tolerància, la no discriminació, la llibertat, el respecte, potenciant el desenvolupament d’una actitud crítica envers el que els envolta.
  • Fomentar la participació i la implicació de tots els membres de la comunitat educativa en les diferents activitats escolars.