Indicadors de progrés

Disposem de diferents eines i estratègies per dur a terme l’avaluació al centre:

• AGD (Avaluació Global Diagnòstica)
  • Proves de competències bàsiques
  • Avaluació de plans, programes i projectes
  • Sistema d’indicadors de centre
  • Avaluació d’àrees curriculars, de temes concrets de l’organització del centre o del currículum.

Aquesta avaluació es concreta en els següents apartats:

De context

Dóna coneixement de les característiques de la població, del centre, de les famílies i dels alumnes. Es basa en diferents estudis  pels quals s’utilitzen els instruments més adequats.

En l’estudi de l’entorn  es contempla la demografia , les infraestructures culturals , el percentatge de població activa, el nombre de famílies becades,la situació econòmica, el percentatge  de població estrangera i el nivell d’instrucció , la qual cosa ens permet  valorar les necessitats i problemes i valorar si els recursos son els adequats.

La mobilitat de la plantilla i la matrícula viva també s’incorporen a l’estudi  com a variable que cal tenir present . Aquesta informació convé que es   revisi a cada mandat ( cada quatre anys)

Les actes de les reunions de la Comissió d’Atenció  a la Diversitat -CAD -del Grup de Treball Multidisciplinar –GTM-també  aportaran informació  de l’alumnat i de la seva situació.

De resultats

Entesos en el sentit ampli. Nivell de satisfacció de la comunitat educativa,a traves d’enquestes a les famílies amb periodicitat anual. Valoració i interpretació dels resultats de les proves internes ( percentatges d’aprovats a final de cicle i etapa ) i externes  a través de les proves de competències bàsiques que passa el Departament d’Educació.

Es valorarà i es farà el seguiment sobre el funcionament de les activitats extraescolars i de les activitats complementàries per tal de facilitar  la participació i col·laboració de les famílies.

De processos

Posant èmfasi en aquells que incideixen en la gestió de l’aula, en els continguts més transversals del currículum i en les estratègies per atendre la diversitat.

Tipus d’actuacions que es duran a terme:

• Reunions de cicle, d’equip pedagògic i comissions.
      • Instruments: grups de discussió, de reflexió i graelles de valoració.
      • Indicadors: gestió eficaç i eficient dels recursos, resultats acadèmics i participació.
De recursos

Formals

El coneixement i adequació dels plantejaments institucionals, de la planificació i de l’avaluació, així com dels recursos humans i materials, ens permet formular judicis ajustats sobre els processos i resultats. És important  comptar amb l’impuls de projectes de millora ( PAC 09) i d’innovació (Biblioteca Punt edu, Projecte de Treball sobre llenguatge audiovisual, Projecte Cinema en curs) i el fet de incloure la valoració de manera contínua, d’algun d’aquests, al llarg del curs per millorar la seva aplicació.

Materials

L’edifici ha experimentat algunes millores pel que fa a l’espai i serveis :

• Ampliació del servei de menjador, augment de la capacitat d’usuaris  i cuina pròpia .
      • Ampliació i nova ubicació de la biblioteca. Obertura d’aquest recurs en horari extraescolar: Biblioteca Oberta.
      • Ampliació d’una línia a dues: que implica la revisió anual de les necessitats d’equipament i mobiliari.
      • Manteniment dels diferents espais de joc: pistes  a educació primària i ludoteca i construccions a educació infantil.