Disposem de diferents eines i estratègies per dur a terme l’avaluació al centre:
- AGD (Avaluació Global Diagnòstica)
- Proves de competències bàsiques
- Avaluació de plans, programes i projectes
- Sistema d’indicadors de centre
- Avaluació d’àrees curriculars, de temes concrets de l’organització del centre o del currículum.
Aquesta avaluació es concreta en els següents apartats:
De context
Dóna coneixement de les característiques de la població, del centre, de les famílies i dels alumnes. Es basa en diferents estudis pels quals s’utilitzen els instruments més adequats.
En l’estudi de l’entorn es contempla la demografia , les infraestructures culturals , el percentatge de població activa, el nombre de famílies becades,la situació econòmica, el percentatge de població estrangera i el nivell d’instrucció , la qual cosa ens permet valorar les necessitats i problemes i valorar si els recursos son els adequats.
La mobilitat de la plantilla i la matrícula viva també s’incorporen a l’estudi com a variable que cal tenir present . Aquesta informació convé que es revisi a cada mandat ( cada quatre anys)
Les actes de les reunions de la Comissió d’Atenció a la Diversitat -CAD -del Grup de Treball Multidisciplinar –GTM-també aportaran informació de l’alumnat i de la seva situació.
De resultats
Entesos en el sentit ampli. Nivell de satisfacció de la comunitat educativa,a traves d’enquestes a les famílies amb periodicitat anual. Valoració i interpretació dels resultats de les proves internes ( percentatges d’aprovats a final de cicle i etapa ) i externes a través de les proves de competències bàsiques que passa el Departament d’Educació.
Es valorarà i es farà el seguiment sobre el funcionament de les activitats extraescolars i de les activitats complementàries per tal de facilitar la participació i col·laboració de les famílies.
De processos
Posant èmfasi en aquells que incideixen en la gestió de l’aula, en els continguts més transversals del currículum i en les estratègies per atendre la diversitat.
Tipus d’actuacions que es duran a terme:
-
-
- Reunions de cicle, d’equip pedagògic i comissions.
- Instruments: grups de discussió, de reflexió i graelles de valoració.
- Indicadors: gestió eficaç i eficient dels recursos, resultats acadèmics i participació.
-
De recursos
Formals
El coneixement i adequació dels plantejaments institucionals, de la planificació i de l’avaluació, així com dels recursos humans i materials, ens permet formular judicis ajustats sobre els processos i resultats. És important comptar amb l’impuls de projectes de millora ( PAC 09) i d’innovació (Biblioteca Punt edu, Projecte de Treball sobre llenguatge audiovisual, Projecte Cinema en curs) i el fet de incloure la valoració de manera contínua, d’algun d’aquests, al llarg del curs per millorar la seva aplicació.
Materials
L’edifici ha experimentat algunes millores pel que fa a l’espai i serveis :
-
-
- Ampliació del servei de menjador, augment de la capacitat d’usuaris i cuina pròpia .
- Ampliació i nova ubicació de la biblioteca. Obertura d’aquest recurs en horari extraescolar: Biblioteca Oberta.
- Ampliació d’una línia a dues: que implica la revisió anual de les necessitats d’equipament i mobiliari.
- Manteniment dels diferents espais de joc: pistes a educació primària i ludoteca i construccions a educació infantil.
-