Compromís educatiu

Plantejament institucional del centre

Missió

La nostra missió és la de facilitar el desenvolupament integral de l’alumnat així com educar infants i joves en competències socials i emocionals útils per a la seva vida quotidiana. L’Institut Escola s’adapta a les noves realitats, donant resposta als reptes socials i atenent tant la competència tecnològica com la social i personal.

Visió

Volem ser un centre educatiu inclusiu, acollidor i coeducador on es potenciï el desenvolupament de la capacitat per a comprendre la realitat social en què vivim, mantenint una actitud constructiva, solidària i responsable.

El nostre compromís és el d’aconseguir un centre que s’adeqüi a les característiques de la societat actual i per tant reflexionar, identificar i actuar sobre tot allò que cal replantejar i canviar.

Volem un centre educatiu que proporcioni recursos a l’alumnat, per tal d’adaptar-se i desenvolupar-se amb èxit tant a nivell personal com social, comptant amb la màxima implicació de les famílies.

Valors

Considerem l’Institut Escola com un lloc de formació solidària, que serveix per a la formació integral de les persones, dignificant les diferents maneres de ser, pensar i actuar; que interpreta la realitat de cada alumne i alumna, reconeixent les diferències entre ells i elles com a enriquidores tant social com personalment.

Som un centre comprensiu i acollidor, flexible i tolerant, que té en compte els diferents ritmes de treball i necessitats de l’alumnat, les diferents procedències i les diferents llengües. Prioritzem la capacitat de comunicació, la participació i la cooperació de tots els sectors de la comunitat educativa des de la responsabilitat i el respecte.

Mantenim el compromís amb la cultura i llengua catalana i la integració dels nouvinguts, així com l’obertura a l’entorn, coordinant-nos a través de diferents grups de treball, amb altres centres i serveis de la zona.

Compromisos
Per part del centre
  1. Facilitar una formació que contribueixi al desenvolupament integral de la personalitat de l’alumne o alumna.
  2. Vetllar per fer efectius els drets de l’alumne o alumna en l’àmbit educatiu.
  3. Respectar les conviccions religioses, morals i ideològiques de la família i de l’alumne o alumna.
  4. Informar la família del projecte educatiu i de les normes d’organització i funcionament del centre.
  5. Informar la família i l’alumne o alumna dels criteris que s’aplicaran per a avaluar el rendiment acadèmic, fer-ne una valoració objectiva i, si escau, explicar a la família els resultats de les avaluacions.
  6. Adoptar les mesures educatives alternatives o complementàries adients per a atendre les necessitats específiques de l’alumne o alumna i mantenir-ne informada la família.
  7. Mantenir comunicació regular amb la família per a informar-la de l’evolució acadèmica i personal de l’alumne o l’alumna.
  8. Comunicar a la família les absències no justificades de l’alumne o alumna al centre, i qualsevol altra circumstància que sigui rellevant per al seu desenvolupament acadèmic i personal.

Per part de la família
  1. Respectar el caràcter propi del centre i reconèixer l’autoritat del professorat i, més específicament, la de l’equip directiu.
  2. Compartir amb el centre l’educació del fill o filla i desenvolupar i afavorir les complicitats que són necessàries per aplicar el projecte educatiu del centre.
  3. Instar el fill o filla a respectar les normes específiques de funcionament del centre, en particular, les que afecten la convivència escolar i el desenvolupament normal de les classes.
  4. Vetllar perquè el fill o filla compleixi el deure bàsic de l’estudi i d’assistència regular i puntual a les activitats acadèmiques, i també perquè faci les tasques encomanades a casa pel professorat.
  5. Ajudar el nostre fill o filla a organitzar el temps d’estudi a casa i a preparar el material per a l’activitat escolar.
  6. Adreçar-se directament al centre per contrastar les discrepàncies, coincidències o suggeriments en relació amb l’aplicació del projecte educatiu en la formació del fill o filla.
  7. Facilitar al centre les informacions del fill o filla que siguin rellevants per al procés d’aprenentatge.
  8. Atendre en un termini raonable les peticions d’entrevista, de comunicació i de col·laboració en els diferents projectes del centre.
  9. Adoptar criteris i mesures que puguin afavorir el rendiment acadèmic del fill o filla.
  10. Informar el fill o filla del contingut d’aquests compromisos.