Concreció i desenvolupament dels currículums

Línia metodològica

Es planteja l’aprenentatge partint de la concepció constructivista, que entén aquest com la capacitat d’elaborar una representació personal sobre un objecte de la realitat. És tracta d’un aprenentatge significatiu orientat a desenvolupar les competències bàsiques generals que els han de permetre un desenvolupament personal global i una relació satisfactòria amb el seu entorn. El considerem significatiu perquè parteix de les experiències, interessos i coneixements previs que tenen els infants. L’alumne es converteix en protagonista, i per tant està motivat i viu el procés de manera significativa i funcional; d’aquesta manera aprèn a avaluar i a modificar els propis esquemes de coneixement, la qual cosa suposa un dels components essencials de l’aprendre a aprendre.

En definitiva apostem per una manera de treballar que té en compte el següent:

• La iniciativa i creativitat dels alumnes
  • Les necessitats de cadascun d’ells
  • La construcció del coneixement a partir de la curiositat, de la observació, de l’experimentació i de la reflexió.
  • Que els aprenentatges resultin significatius , que tinguin sentit i per tant responguin a la realitat més propera.
  • La generalització , partint de la premissa anterior, s’han de poder transferir aquests coneixements a d’altres situacions.
  • Enfocament global, utilitzarem les diferents disciplines per a desenvolupar i aprendre sobre els temes i continguts que es proposin.

Criteris d’organització pedagògica

L’organització pedagògica respon a la voluntat d’orientar l’organització del grup classe de cada cicle a partir de les tècniques i estratègies més convenients per aconseguir el màxim rendiment de l’alumnat en la mesura que ho permetin els recursos materials i humans.

• A Educació Infantil:
    • Racons de joc simbòlic i d’aprenentatge
    • Tallers
    • Desdoblaments