Cultura de Centre

Com a Institut Escola (IE), el nostre és un model educatiu integrat, que reuneix totes les etapes educatives entre els 3 i els 16 anys en un projecte articulat amb continuïtat formativa, afavorint la transició entre les etapes d’infantil, primària i secundària.

L’acompanyament educatiu ens permet un seguiment de l’evolució dels alumnes que proporciona un major coneixement de cadascun dels infants i adolescents, així com dels seus interessos i experiències prèvies.

Aquest seguiment permet adequar l’acompanyament al seu estat maduratiu i capacitats, per a personalitzar els aprenentatges i garantir les oportunitats de participació per a tothom, situant l’aprenent en el centre del seu procés d’aprenentatge.

Amb un enfocament competencial, es pretén garantir l’assoliment de competències bàsiques que facilitin la incorporació d’aprenentatges significatius al llarg de la vida.

També, aquesta configuració 3-16 presenta oportunitats òptimes d’interacció entre infants i adolescents amb l’enriquiment personal i dels aprenentatges que representa per a uns i altres.

Els docents d’un IE treballem com a equip docent únic, sumant coneixements i experteses, i buscant les capacitats de versatilitat, polivalència i globalització didàctica. Aquesta interacció entre el personal de diferents cossos docents, amb les seves experiències i formacions, fa augmentar la potencialitat del claustre i aporta una visió educativa global, esdevenint un element facilitador del treball globalitzat per ambients, projectes i àmbits, tot obrint el camí a un aprenentatge competencial i significatiu, fugint del sistema compartimentat de matèries.

El nostre projecte d’IE, com a element integrat a l’entorn, lluita contra la segregació escolar i ofereix serveis de lleure i de menjador als alumnes de tots els nivells educatius, fomentant horaris saludables.

En coordinació amb els diferents agents implicats, es construeix un projecte educatiu integrador que pretén millorar l’equitat, la convivència i la cohesió social, partint d’una planificació consensuada amb institucions i serveis, entitats i la comunitat educativa.

Com a membres del Xarxa d’Instituts Escola, no oblidem la col·laboració, el suport i acompanyament entre els centres que la integren, amb l’objectiu de compartir bones pràctiques i impulsar estratègies pedagògiques i organitzatives d’èxit.