Activitat final del projecte Apadrinem el Patrimoni 3r d’ESO

Els alumnes de 3r d’ESO han finalitzat el projecte Apadrinem Sant Pere del Bosc que van iniciar a principi de trimestre. Han acabat la seva feina fent una reportatge en anglès que explica tot el que han descobert sobre el debat que ha sorgit els darrers anys per l’ampliació de l’autopista C-32. Aquí teniu una mostra d’un dels vídeos que han elaborat. Aquest projecte s’ha de fet de manera transversal des de Llengua castellana, Llengua anglesa, Socials i Educació Física.

Projectes emprenedors a 4t d’ESO

Els alumnes de l’optativa d’Emprenedoria de 4t d’ESO fa dies que treballen en un projecte de creativitat i innovació. Cada equip va rebre una botella d’aigua buida a partir de la que havien de crear un producte nou. Han pensat el nom, han creat logos, slogans, una campanya de publicitat i després de molts dies de feina han aconseguit crear quatre productes que van presentar a classe i han promocionat per xarxes socials. En aquests enllaços trobareu les  webs que han fet per si els voleu veure:

RELAIN. KEEPS IT DRY. Un posa paraigües portàtil.https://manda-business.jimdosite.com  https://youtu.be/nVnaSgtkdVA

MEP. MultiEcoPot. Un pot amb moltes més utilitats. https://daryakononova23.wixsite.com/mi-sitio-web1 https://youtu.be/dmlW52SqNZM

CABLEX. Un organitzador de cables. https://ionlaubra.wixsite.com/cablex

FLYCATCHER. Un espantaocells que també atrapa mosques i mosquits. https://www.canva.com/design/DAEPTmMKw4U/PIH5fJNkl_T1-0vN-iT3UQ/edit https://youtu.be/2ZFZrh3glK4

 

Dia Europeu de les Llengües 2020 (DEL)

La setmana del 21 de setembre els alumnes i les alumnes de 1r i 2n d’ESO hem celebrat el Dia Europeu de les Llengües, que es commemora cada 26 de setembre, i hem descobert, entre moltes altres coses, que a Europa s’hi parlen més de 200 llengües!

També hem reflexionat sobre el fet que conèixer les llengües del nostre continent és important perquè fomenta el respecte entre les diferents cultures d’Europa i alhora hem pres consciència que la riquesa de la diversitat lingüística europea ha de ser preservada i reforçada.

Aquest projecte l’hem treballat conjuntament entre les assignatures de català, castellà i anglès per adonar-nos, també, de la importància que té poder-nos comunicar i comprendre’ns.

Poesía y Literatura

 

¿Qué es la Literatura? ¿Qué es poesía?

 

Los alumnos de 1ºB hemos reflexionado, durante la hora de lectura en lengua castellana, en torno a estas dos cuestiones que siempre se ha ido formulando el ser humano. 

A partir de estas dos preguntas cada uno ha ido exponiendo su opinión sobre el tema hasta crear este mural en forma de libro que recoge toda una definición bien personal y reflexiva sobre lo que entendemos por Literatura y poesía

Junto a esto, hemos querido comprobar de primera mano si nuestras definiciones eran ciertas a través de dos textos poéticos: ¿Qué es poesía? de Gustavo Adolfo Bécquer y Dos tristes idiotas de Elvira Sastre. 

La sorpresa nos la hemos llevado tras la lectura de esta última; cuando algunos alumnos/as han empatizado con el yo poético de esta gran poeta y han puesto de manifiesto la capacidad de expresar toda esa carga emocional con unas palabras cargadas de significado y sentimiento. Alguno ha expresado: “cómo ha tenido que marcarle esa experiencia de su vida para escribir esto de esta manera; yo sería incapaz.” 

Ahora toca demostrarles que ellos/ellas también pueden crear poesía y pura literatura. 

 

Elisabet Sánchez y Miguel Palomares

Profesores de lengua castellana 1º ESO B