Jornada d’internacionalització Erasmus+ del CETE+

El nostre centre ha participat en la Jornada d’internacionalització del projecte “Consorci Europeu per a la Transformació Educativa CETE+21”  dins del programa Erasmus +.

Aquesta jornada és una trobada per compartir totes les estratègies apreses fins ara en el marc del projecte Erasmus+ CETE+,

Erasmus + CETE+ és un projecte format per 85 centres educatius d’educació escolar de Catalunya. Treballem per transformar els nostres centres i ho fem a través de la internacionalització i els programes d’innovació que són els eixos vertebradors dels diversos grups de treball.

IE LLoret de mar ha representat al Microconsorci d’Innovació Avançada CETE+ format per altres centres del territori com l’Escola Mossèn Jacint Verdaguer de Barcelona, el Zer Baix Montseny de Santa Maria de Palautordera, l’Escola El Turó de Montcada i Reixac i l’Institut Bisbe Berenguer .

En aquests moments on la polèmica sobre el ChatGPT és sobre la taula, el nostre equip està precisament centrat a intentar que la innovació avançada com la intel·ligència artificial, la realitat augmentada, la robòtica o les analítiques d’aprenentatge entrin al centre per ajudar-nos i per garantir uns millors resultats i una millor convivència.

Gràcies a l’oportunitat de formar part d’aquest Consorci Erasmus, algunes professores de l’institut han gaudit fent observacions d’aula a Irlanda, Dinamarca i n’estem molt agraïts perquè hem après molt del procés i el nostre centre està més convençut que abans sobre les oportunitats d’internacionalitzar-se.

Fruit de les nostres observacions, hem anat introduint la necessitat de millorar els documents de centre per garantir l’assoliment de la competència digital on ara reflectim més clarament la nostra voluntat d’intensificar l’ús de les noves tecnologies i ressaltem la nostra participació en l’Erasmus com un plus per treballar també la competència plurilingüe.

Sortir dels murs de l’institut, teixir ponts i conèixer altres professionals de l’educació d’un altre punt del món, ens ha fet veure les nostres mancances, però també descobrir les nostres grandeses. És a dir, ens ha donat perspectiva que és una virtut imprescindible en la nostra professió.

Equip Microconsorci Innovació Avançada

CETE+  Erasmus +