Jornada de memòria històrica Solidarity Park

El passat dimarts 30 de maig, un grup d’alumnes de 4t d’ESO van participar en una trobada amb estudiants d’altres escoles i instituts de Malgrat i Barcelona que han estat treballant aquest trimestre en el projecte educatiu Solidarity Park. Han fet recerca sobre la història de les Brigades Internacionals i el vaixell Ciudad de Barcelona, que va ser enfonsat davant de Malgrat. després d’haver patit un atac quan passava per Lloret el 30 de maig de 1937. Els alumnes van poder escoltar una lectura dramatitzada sobre els fets, a càrrec de La Voz Ahogada Projecte Escènic, i el testimoni de Mark Newman, fill d’un brigadista que viatjava al vaixell, van poder veure com el grafiter Roc Blackblok pintava un mural sobre el tema  i els estudiants de l’optativa de ViP van fer una intervenció artística al costat del memorial que recorda a les víctimes de l’enfonsament, després que l’escultor Rob MacDonald els expliqués el significat de l’obra.

A sota podeu veure algunes fotografies de la jornada: