CEM: Les Vinyes tindrà línea de P3!

El Director General dels Serveis Territorials del Vallés Occidental, Sr. Lluis Baulenas, va confirmar ahir el manteniment de la línia de P3 per l’Institut-Escola Les Vinyes i deixa en mans de la comunitat educativa de Castellbisbal la concreció d’un pla d’actuació que no impliqui el tancament de cap centre davant la caiguda progressiva de la natalitat al municipi.

La nova proposta del Departament d’Ensenyament, plantejada a la reunió d’ahir del Consell Escolar Municipal, va ser acceptada per tots els membres de la comunitat educativa de Castellbisbal i pels membres de l’equip de govern.

Segons va confirmar el Sr. Baulenas, aquesta decisió “no és una pròrroga. Ara comencem tots des de zero”. Per tant, les propostes de treball per tal de gestionar la davallada demogràfica dels propers anys s’hauran de desenvolupar de manera consensuada municipi-Generalitat, sempre des de la racionalitat i tenint en compte les singularitats de cada centre.

En aquest sentit, a la reunió es va acordar la creació d’una comissió de treball amb presència de tots els col·lectius membres del Consell Escolar Municipal i la Plataforma Fem Créixer Les Vinyes per tal d’evitar el tancament de qualsevol dels centres d’Infantil i Primària de Castellbisbal. En definitiva, el marc de treball serà fer respectar els acords aconseguits en aquest sentit tant al darrer Ple de Govern com a anteriors Consells Escolars, on el posicionament era clar pel manteniment d’una línia de P3 oberta per cada centre educatiu.

La notícia ha estat rebuda amb satisfacció per tots els pares i mares de Les Vinyes, així com per la directora del centre, Rosa Sardà, que demana treball i constància per continuar construint el projecte educatiu de l’Institut-Escola.