Premsa i reconeixements

 

Articles a la premsa:

 

Reconeixements:

  • Centre de la mostra del programa Escola Nova 21 (2016-2019). Document d’ Avaluació del programa EN21
  • Seleccionats entre els 30 millors projectes, de la crida Hack The School (espais per aprendre i conviure) de la Fundació Jaume Bofill, pel projecte de pati presentat (maig de 2016).
  • El projecte de transformació del pati, proposta més votada en la primera edició dels projectes participatius d’Avinyó (maig de 2017)
  • Guardonats en la categoria Pedra Viva, pel Consell Regulador de la Denominació d’Origen Pla de Bages, per posar en valor l’educació i difusió del patrimoni de la pedra seca, amb la construcció d’una barraca de vinya al pati de l’escola (juny de 2018).
  • Premi Baldiri i Reixac, pel treball el caos des de la soca (juny de 2019).
  • 2n premi de la crida Centres Educatius 360, pel projecte Procrea, elprocés creatiu en l’educació d’Avinyó. Per la proposta de repensar els horaris, incloure noves metodologies que ajuden a la personalització desl aprenentatges, i per treballar a partir de processos creatius que involucren l’entorn.
  • Centre receptor en el Pla de Visites a Centres, coordinat pels Serveis Territorials de la Catalunya Central del Departament d’Educació (curs 2019-2020).
  • Participació en el Market Place d’experiències d’Educació 360, de la Jornada anual: Ecosistemes educatius 360: Territoris connectats per l’equitat (febrer de 2020).
  • Primer premi de la categoria A (1r i 2n de primària) a la fotografia “Alegria d’aprendre“,  del concurs “La nostra foto de la ciència”, organitzat Departament de Didàctica de les Arts i les Ciències de la UVic – UCC i el grup de recerca CODI (Coneixement i Didàctica), curs 19-20.
  • Participació en el Laboratori de transformació Educativa, projecte endegat pel Departament com a continuació del programa EN21,  com a centre avançat, és a dir, com a centre que ja ha iniciat un procés de canvi i pot servir d’exemple a altres centres que tot just comencen, curs 20-21.
  • Participiació en el Programa d’Innovació Centres Formadors (MUPFS), curs 19-20, 20-21, 21-22, 22-23
  • Segon premi de la categoria A (1r i 2n de primària) a la fotografia “Juguem amb la llum“,  del concurs “La nostra foto de la ciència”, organitzat Departament de Didàctica de les Arts i les Ciències de la UVic – UCC i el grup de recerca CODI (Coneixement i Didàctica), curs 20-21.
  • Exposició del procés de transformació de l’IE Barnola, en les jornades de formació: Naturalización espacios tiempos educativos. Orduña. Maig de 2021
  • Participació en el curs de formació de nous Instituts Escola del Departament d’Educació, explicant: Un currículum integral i contextualitzat amb el territori. Juny de 2021.
  • Participació com a ponents en el debat del Proyecto I+D 2020-2023: “La Renovación Pedagógica en la España actual: Estudios de
    caso, desde una visión crítica, en centros de educación infantil, primaria y secundaria de siete comunidades autónomas”.
    Ponentes: Joan Carles Queralt, profesor de educación secundaria al País Valencià, Mario Andrés (de IDEO, centro educativo
    de Madrid; Juan Antonio Rodríguez del colegio Ramon y Cajal de Alpartir; Ricard López y Anna Salvans de l’Institut-Escola d’Avinyó. Juny de 2021.
  • Participació en el projecte: (Re)Situando la renovación pedagógica en España desde una perspectiva crítica (2021-2023).  Cinco estudios de caso en centros educativos de secundaria de Aragón, Cataluña, Castilla y  León, Comunidad Valenciana y País Vasco es un proyecto de investigación I+D+i de la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya y la Agencia Estatal de Investigación, financiado  por el Ministerio de Ciencia e Innovación.
  • Participació en el Seminari de patis d’Escoles + Sostenibles de Barcelona, dinamitzat per globus vermell.
  • Col·laboració amb la Universitat de Barcelona, en la recerca titulada “Personalizar los aprendizajes a través de los intereses de los alumnos y las alumnas. Colaboración del equipo docente e implicación del alumnado. Implica-te”, i liderada per la Dra. Anna Engel i la Dra. Judith Oller. La finalitat de l’estudi és contribuir a millorar les condicions que permetin la construcció d’aprenentatges amb sentit i valor personal per part de l’alumnat i que alhora contribueixin a evitar el fracàs i l’abandonament escolar. S’espera que els resultats ajudin a comprendre millor com l’adopció d’una perspectiva de personalització pot augmentar la implicació i el compromís dels i les alumnes amb els aprenentatges i les activitats escolars, cosa que acabarà incidint positivament en el seu futur personal i professional.
  • Participació com a ponents en la Jornada: Impulsem l’educació 360, educació a temps complet als territoris rurals
  • Participació en el seminari privat de debat “L’educació a temps complet a Portugal: quins aprenentatges podem transferir a Catalunya?” 
  • Premi Baldiri i Reixac pel treball: Teixint fils d’emocions, la pèrdua i les pors (juny de 2022).
  • Primer premi en la categoria Pedra Viva, pel Consell Regulador de la Denominació d’Origen Pla de Bages, per posar en valor l’educació i difusió del patrimoni de la pedra seca, amb el projecte Camí ramader de Marina – IE Barnola (octubre de 2022).
  • Participació en la Jornada “Obrim la mirada a l’ecosistema educatiu“. Novembre de 2022
  • Participació en el  II congrés de Transhumància i camins ramaders, celebrat a Igualada. Projecte Camí Ramader de Marina IE Barnola. Novembre de 2022.
  • Participació en el Workshop Internacional “Educació democratica: la innovació pendent“. Exposició de la transformació educativa i sostenibilitat professional: construir un projecte educatiu que no deixi ningú enrere. Març de 2023
  • Reconeixement de projecte d’innovació pedagògica: Projecte d’innovació Avinyó360. Departament d’Educació. Març de 2023.
  • Reconeixement de projecte d’innovació pedagògica: Projecte d’innovació reorganització horària per generar més i millors oportunitats d’aprenentatge. Departament d’Educació. Març de 2023.
  • Reconeixement de projecte d’innovació pedagògica: Projecte d’innovació MUPFS (màster universitari en formació de professorat). Departament d’Educació. Març de 2023.
  • Sessió de debat amb els centres participants en el projecte I+D Renovación Pedagógica en la actualidad. UVIC-UCC. Febrer de 2024.