Articles a la premsa:
- L’escola Barnola en procés de canvi – Revista el Pedrís, desembre de 2016
- Per què és important la figura del docent? – Social.cat, octubre de 2017
- L’Escola Barnola d’Avinyó comença el seu procés de transformació educativa amb Escola Nova 21 – Naciodigital, maig de 2017
- La reforma del pati de l’escola guanya el primer projecte participatiu d’Avinyó – Regió 7, maig de 2017
- Espot projectes compartits – Infok TV3, novembre de 2018
- Avinyó completa el nou pati de l’escola Barnola, projecte votat pels veïns – Regió 7, juny de 2018
- Com fer possible uns altres horaris escolars? – Debat Educció a l’Hora, novembre de 2019
- Per què és important que l’alumnat d’ESO faci pausa al migdia? – Educació a l’Hora, novembre de 2019
- El Pont i Avinyó tindran secundària als seus pobles a partir del curs vinent – Regió 7, febrer de 2019
- El Pont i Avinyó tindran institut escola a partir del curs que ve – Naciodigital, febrer de 2019
- Bargalló anuncia la creació de 25 instituts escola per al curs vinent – El diari de l’educació, febrer de 2019
- Primera reunió per posar en marxa l’Institut Escola d’Avinyó – Naciodigital, març de 2019
- Avinyó i el Pont s’adaptaran el curs que ve al nou institut escola sense fer obres – Regió 7, abril de 2019
- Després de la tempesta, arriba la reflexió (relat d’un procés de canvi) – El diari de l’educació, maig de 2019
- El sudoku dels horaris escolars; pros i contres d’un meló que es vol obrir – El diari de l’educació, juny de 2019
- La Fundació Bofill i moviments de renovació pedagògica proposen canvis urgents en els horaris dels instituts – TV3, juliol de 2019
- Avinyó. Som Institut Escola – Revista El Pedrís, juliol de 2019
- La Catalunya Central obre el curs amb 73.392 alumnes, i estrena dos instituts escola – Regió 7, setembre de 2019
- Els primers alumnes d’ESO comencen el curs als nous instituts escola d’Avinyó i El Pont – Regió 7, setembre de 2019
- L’escola com un projecte – El diari de l’educació, setembre de 2019
- Instituts Escola al Bages – Canal Taronja, Programa Objectiu Bages, octubre de 2019
- Horaris de Secundària – InfoK TV3, octubre de 2019
- EN21 tanca cicle – Diara ARA, octubre de 2019
- Per què és important que l’alumnat d’ESO faci pausa al migdia? – Educacioalhora, Fundació Jaume Bofill, novembre de 2019.
- Com capgirar una escola en 3 anys : Hem sortit de la nostra zona de comfort – Diari ARA, desembre de 2019
- Escola Nova 21 i la necessitat d’innovar en educació – Editorial del diari ARA, desembre de 2019
- Escola Nova 21 propicia canvis a trenta escoles i instituts – Diari elpuntavui, desembre de 2019
- Un mirall per impulsar el canvi educatiu – Diari Regió7, gener de 2020
- Avinyó aposta per la renovació educativa – Diari Regió7, gener de 2020
- Nous horaris escolars per reduir les desigualtats. IE Barnola – Jornada anual Educació 360 – febrer de 2020
- El tercer trimestre escolar arrenca de manera virtual i fuig de l’avaluació clàssica – Diari Regió 7, abril de 2020
- La reobertura d’escoles el juny inquieta als centres, que no saben com organitzar-se – Diari Regió 7, maig de 2020
- Les escoles estudien com reinventar l’espai per al setembre, i ja pensen en locals cedits – Diari Regió 7, maig de 2020
- El retorn a l’escola dilluns es preveu amb pocs alumnes i la màxima seguretat – Diari Regió 7, maig de 2020
- Com han viscut els docents del Bages la crisi del coronavirus? – Naciódigital, juny de 2020
- Avinyó ha ampliat al gimnàs de l’escola l’adequació acústica feta al menjador – Regió 7, agost de 2020
- Les escoles demanen més recursos per decidir a cada centre com afrontar el virus – Regió 7, setembre de 2020
- Arrencada del curs de la covid-19 – Regió 7, setembre de 2020
- Avinyó dona forma a l’Institut amb la voluntat d’enllestir-lo a final d’any – Regió 7, octubre de 2020
- Les escoles reclamen més monitors de menjadors per assumir les mesures covid – Regió 7, octubre de 2020
- Dins del menjador es fa un treball educatiu que aquest curs quedarà diluït – Regió 7, octubre de 2020
- IE Barnola d’Avinyó, d’un projecte educatiu de centre a un projecte educatiu de territori – Revista Aula d’Innovació Educativa. Editorial Graó. Novembre de 2020
- La mascareta com a eina pedagògica – Regió 7, gener de 2021
- L’Institut Escola Barnola d’Avinyó ja té enllestit el nou edifici de secundària – Regió 7, febrer de 2021
- El Conseller d’Educació posa l’escola d’Avinyó com a exemple de transformació – Regió 7, març de 2021
- Vídeo de la visita del Conseller d’Educació (acte d’inauguració de l’edifici de Secundària) – Canal de youtube del Dpt. d’Educació, març de 2021
- Bargalló posa en valor els Instituts Escola en la inauguració de l’espai de secundària de l’IE Barnola d’Avinyó – Nota de premsa del Dpt. d’Educació, març de 2021
- Entrevista sobre la Covid-19 – La Vanguardia (Junior Report), abril de 2021
- Repensar el Temps d’esbarjo a l’ESO – Diari ARA, abril de 2021
- Experiències d’innovació educativa. Organització i gestió flexible de centre – Laboratori de Transformació. Departament d’Educació, abril de 2021
- Reorganització horària per generar més i millors oportunitats d’aprenentatge – Educació 360 (Fundació Jaume Bofill), maig de 2021
- D’illes a nodes. Repensem els centres educatius, en clau 360 – Educació 360 (Fundació Jaume Bofill), maig de 2021. Pàg. 77
- Escola, comunitat i xarxa en el medi rural – Fòrum (Revista d’Organització i Gestió Educativa). L’escola rural: un model inspirador. Maig de 2021
- La salut mental a l’escola – Fundació Setba (Memòria d’activitats). Projecte Natura és cultura. Maig de 2021
- L’escola d’Avinyó traspassa els seus murs – Regió 7, juny de 2021
- L’equip directiu de l’IE Barnola – Revista el Pedrís, juliol/agost de 2021
- Jornada escolar continuada o partida – Diari ARA, setembre de 2021
- Directors de la Catalunya Central consideren que els Instituts Escola són el model educatiu del futur – Regió 7, setembre de 2021
- 10 anys d’Art i Escola – Associació per a les Arts Contemporànies de Vic (Recull de projectes) – Octubre de 2021
- L’Institut Escola Barnola d’Avinyó fa obres de millora a l’equipament – Regió 7, octubre de 2021
- V Jornadas de Renaturalización de Espacios Educativos. Comunidades Educativas en Transformación – Patios x Clima (Globus vermell – Rosa Sensat), octubre de 2021.
- Les sortides reforcen el que expliques a l’aula i pots viure noves experiències – Regió 7, novembre de 2021
- Els equipaments turístics de la Catalunya Central recuperen el ritme de les visites escolars – Regió 7, novembre de 2021
- Avinyó constitueix el seu primer Consell Municipal d’Infants – Regió 7, novembre de 2021
- Avinyó posa cara a la salut mental – Regió 7, desembre de 2021
- Integració de l’entorn- generant oportunitats d’aprenentatge – Dossier Graó d’Educació: “Natura, educació, renaturalitzar els espais educatius”, gener de 2022
- Avinyó recupera la memòria dels avinyonencs represaliats en camps de concentració Nazi – Ona Bages, febrer de 2022
- Avinyó homenatja amb les Stolpersteine els dos veïns deportats als camps nazis – Regió 7, febrer de 2022
- Avinyó fa un emotiu homenatge als veïns morts en camps nazis – Regió 7, febrer de 2022
- Avinyó ofereix recursos per tractar el tema de la menstruació a l’escola – Regió 7, març de 2022
- Fi de les mascaretes a les escoles: els rostres descoberts tornen a les aules de primària i secundària – Regió 7, abril de 2022
- Repartir copes menstruals en instituts i parlar de la regla a l’escola per trencar el tabú – TV3, maig de 2022
- El Consell Municipal d’Infants d’Avinyó celebra la darrera sessió del curs – Regió 7, maig de 2022
- Tres escoles del Bages guardonades amb els Premis Baldiri i Reixac de la Fundació Carulla – Naciódigital, juny de 2022
- L’escola d’Avinyó preveu completar aquest estiu l’edifici de Secundària – Regió 7, juliol de 2022
- El Camí ramader de Marina – Revista Excursionisme (Unió Excursionista de Catalunya), número 430 (setembre – octubre 2022).
- Viu la Pedra Seca 2022 ja té guanyadors del premi i exposició permanent – Naciódigital, octubre de 2022
- Els premis que vetllen per la pedra seca al Bages ja tenen guanyadors – Regió 7, octubre de 2022
- Camins de pedra viva – Regió 7, octubre de 2022
- La perspectiva de gènere al nou currículum – Departament d’Educació, octubre de 2022
- L’alumnat de l’IE Barnola d’Avinyó imparteix un taller en noves tecnologies – Regió 7, desembre de 2022
- Participació en el Temps del TNcomarques – TV3, gener de 2023
- Més de 550 infants participen a Avinyó a la 5a Trobada de Cooperatives Escolars del Bages – Regió 7, abril de 2023
- L’escola d’Avinyó crea una bèstia festiva de la mà d’un projecte transfronterer – Regió 7, maig de 2023
- El Passaport Edunauta, una via per descobrir nous aprenentatges més enllà de l’escola – Educació 360, juny de 2023
- IE Barnola. Una experiencia desde la mirada de un profesor mexicano – Revista El Pedrís, agost de 2023
- El somni és recuperar camins amb el ramat per a un futur millor – Regió 7, setembre de 2023
- Temps educatius des d’una perspectiva internacional – Revista Aula d’Innovació Educativa. Editorial Graó. Setembre de 2023
- Exemple Projecte Convivència IE Barnola .Un centre educatiu compromès per la pau. Escola de Cultura de Pau (UAB). Octubre de 2023
Reconeixements:
- Centre de la mostra del programa Escola Nova 21 (2016-2019). Document d’ Avaluació del programa EN21
- Seleccionats entre els 30 millors projectes, de la crida Hack The School (espais per aprendre i conviure) de la Fundació Jaume Bofill, pel projecte de pati presentat (maig de 2016).
- El projecte de transformació del pati, proposta més votada en la primera edició dels projectes participatius d’Avinyó (maig de 2017)
- Guardonats en la categoria Pedra Viva, pel Consell Regulador de la Denominació d’Origen Pla de Bages, per posar en valor l’educació i difusió del patrimoni de la pedra seca, amb la construcció d’una barraca de vinya al pati de l’escola (juny de 2018).
- Premi Baldiri i Reixac, pel treball el caos des de la soca (juny de 2019).
- 2n premi de la crida Centres Educatius 360, pel projecte Procrea, elprocés creatiu en l’educació d’Avinyó. Per la proposta de repensar els horaris, incloure noves metodologies que ajuden a la personalització desl aprenentatges, i per treballar a partir de processos creatius que involucren l’entorn.
- Centre receptor en el Pla de Visites a Centres, coordinat pels Serveis Territorials de la Catalunya Central del Departament d’Educació (curs 2019-2020).
- Participació en el Market Place d’experiències d’Educació 360, de la Jornada anual: Ecosistemes educatius 360: Territoris connectats per l’equitat (febrer de 2020).
- Primer premi de la categoria A (1r i 2n de primària) a la fotografia “Alegria d’aprendre“, del concurs “La nostra foto de la ciència”, organitzat Departament de Didàctica de les Arts i les Ciències de la UVic – UCC i el grup de recerca CODI (Coneixement i Didàctica), curs 19-20.
- Participació en el Laboratori de transformació Educativa, projecte endegat pel Departament com a continuació del programa EN21, com a centre avançat, és a dir, com a centre que ja ha iniciat un procés de canvi i pot servir d’exemple a altres centres que tot just comencen, curs 20-21.
- Participiació en el Programa d’Innovació Centres Formadors (MUPFS), curs 19-20, 20-21, 21-22, 22-23
- Segon premi de la categoria A (1r i 2n de primària) a la fotografia “Juguem amb la llum“, del concurs “La nostra foto de la ciència”, organitzat Departament de Didàctica de les Arts i les Ciències de la UVic – UCC i el grup de recerca CODI (Coneixement i Didàctica), curs 20-21.
- Exposició del procés de transformació de l’IE Barnola, en les jornades de formació: Naturalización espacios tiempos educativos. Orduña. Maig de 2021
- Participació en el curs de formació de nous Instituts Escola del Departament d’Educació, explicant: Un currículum integral i contextualitzat amb el territori. Juny de 2021.
- Participació com a ponents en el debat del Proyecto I+D 2020-2023: “La Renovación Pedagógica en la España actual: Estudios de
caso, desde una visión crítica, en centros de educación infantil, primaria y secundaria de siete comunidades autónomas”.
Ponentes: Joan Carles Queralt, profesor de educación secundaria al País Valencià, Mario Andrés (de IDEO, centro educativo
de Madrid; Juan Antonio Rodríguez del colegio Ramon y Cajal de Alpartir; Ricard López y Anna Salvans de l’Institut-Escola d’Avinyó. Juny de 2021. - Participació en el projecte: (Re)Situando la renovación pedagógica en España desde una perspectiva crítica (2021-2023). Cinco estudios de caso en centros educativos de secundaria de Aragón, Cataluña, Castilla y León, Comunidad Valenciana y País Vasco es un proyecto de investigación I+D+i de la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya y la Agencia Estatal de Investigación, financiado por el Ministerio de Ciencia e Innovación.
- Participació en el Seminari de patis d’Escoles + Sostenibles de Barcelona, dinamitzat per globus vermell.
- Col·laboració amb la Universitat de Barcelona, en la recerca titulada “Personalizar los aprendizajes a través de los intereses de los alumnos y las alumnas. Colaboración del equipo docente e implicación del alumnado. Implica-te”, i liderada per la Dra. Anna Engel i la Dra. Judith Oller. La finalitat de l’estudi és contribuir a millorar les condicions que permetin la construcció d’aprenentatges amb sentit i valor personal per part de l’alumnat i que alhora contribueixin a evitar el fracàs i l’abandonament escolar. S’espera que els resultats ajudin a comprendre millor com l’adopció d’una perspectiva de personalització pot augmentar la implicació i el compromís dels i les alumnes amb els aprenentatges i les activitats escolars, cosa que acabarà incidint positivament en el seu futur personal i professional.
- Participació com a ponents en la Jornada: Impulsem l’educació 360, educació a temps complet als territoris rurals.
- Participació en el seminari privat de debat “L’educació a temps complet a Portugal: quins aprenentatges podem transferir a Catalunya?”
- Premi Baldiri i Reixac pel treball: Teixint fils d’emocions, la pèrdua i les pors (juny de 2022).
- Primer premi en la categoria Pedra Viva, pel Consell Regulador de la Denominació d’Origen Pla de Bages, per posar en valor l’educació i difusió del patrimoni de la pedra seca, amb el projecte Camí ramader de Marina – IE Barnola (octubre de 2022).
- Participació en la Jornada “Obrim la mirada a l’ecosistema educatiu“. Novembre de 2022
- Participació en el II congrés de Transhumància i camins ramaders, celebrat a Igualada. Projecte Camí Ramader de Marina IE Barnola. Novembre de 2022.
- Participació en el Workshop Internacional “Educació democratica: la innovació pendent“. Exposició de la transformació educativa i sostenibilitat professional: construir un projecte educatiu que no deixi ningú enrere. Març de 2023
- Reconeixement de projecte d’innovació pedagògica: Projecte d’innovació Avinyó360. Departament d’Educació. Març de 2023.
- Reconeixement de projecte d’innovació pedagògica: Projecte d’innovació reorganització horària per generar més i millors oportunitats d’aprenentatge. Departament d’Educació. Març de 2023.
- Reconeixement de projecte d’innovació pedagògica: Projecte d’innovació MUPFS (màster universitari en formació de professorat). Departament d’Educació. Març de 2023.
- Sessió de debat amb els centres participants en el projecte I+D Renovación Pedagógica en la actualidad. UVIC-UCC. Febrer de 2024.