Per què ens posem malaltes/malalts?

L’alumnat de 6è estem treballant la salut i les malalties a partir del projecte titulat “Per què ens posem malaltes/ malalts?”.

Algunes de les activitats que vam fer, entre moltes d’altres; van ser una activitat que era d’ordenar les cèl·lules, els teixits, els òrgans, els sistemes i els aparells. També vam fer un especie de puzzle que havíem d’ordenar per l’ordre de més senzill i petit a més complexe i gran els aparells, sistemes, òrgans, teixits i cèl·lules. Clicant aquí en podreu veure les fotografies que vam fer…

Redactores de l’article: Cynthia Castrillo i Aran Sánchez.

Sortida a Can Font

El dimarts 30 de setembre, l’alumnat de P3 i P4 vam anar de sortida a Manresa, a Can Font. Allà vam participar en tres tallers dedicats a l’aigua: el cicle de l’aigua, els sons de l’aigua i potabilitzem al laboratori. Tots tres van ser molt interessants i ens van ajudar a complementar el projecte de l’aigua que estem treballant a l’escola.

En acabar, vam fer una passejada fins al parc de l’Agulla, on vam dinar i vam tenir temps per jugar i compartir bons moments.

Va ser un molt bon dia que ens va permetre aprendre, gaudir i conviure!

En aquest enllaç podeu veure les fotografies.

Comencem els espais!

Les i els alumnes de primer cicle hem iniciat una nova aventura: els espais! Aquest trimestre treballem l’ODS 1: Fi de la pobresa, i ho fem a través de diferents propostes que ens ajuden a reflexionar i a aprendre de manera vivencial.

A l’espai científic-matemàtic hem parlat sobre què són les necessitats i què són els desitjos, diferenciant allò que és essencial del que és complementari. Després, hem tingut el primer contacte amb els Tale-bots, que ens serviran per continuar treballant amb l’ODS 1. Per començar, ho hem fet a través de la descoberta i la pràctica de la lateralitat, d’una manera lúdica i engrescadora.

Amb aquesta primera experiència hem obert la porta a nous aprenentatges i descobertes que ens ajudaran a créixer i a comprendre millor el món que ens envolta.

En aquest enllaç podeu veure les fotografies de la sessió.

ELS MITJANS DE TRANSPORT

Els alumnes de cicle inicial hem estat treballant els mitjans de transport durant tot el tercer trimestre. Ho hem fet a través d’unes caixes que ens plantejaven diferents reptes per superar en grup i, a partir d’aquí, anàvem descobrint diferents aspectes del mitjans de transport.… Llegeix més»

Ens divertim amb els racons matemàtics a 2n!

Durant aquest tercer trimestre, a 2n hem continuat dedicant una sessió setmanal als racons matemàtics, una estona que els infants esperen amb il·lusió.
Aquesta vegada, les propostes han girat entorn del càlcul amb multiplicacions, sumes i restes portant, treballades de manera manipulativa i divertida, com per… Llegeix més»