Taller Bautype amb Eva Kaluzova

Aquesta setmana l’alumnat de 3r de primària hem rebut la visita de l’artista Eva Kaluzova, una artista Nascuda a Brno, República Txeca. Amb seu a Barcelona des de fa 15 anys. És una artista especialitzada en pintura acrílica sobre tela, que també li agraden els reptes i es defineix com una artista polifacètica.

Ella és la creadora del joc Bautype, un joc tipogràfic, educatiu i artístic. Bautype consisteix en construir lletres o altres formes mitjançant peces de fusta pintades en quatre colors bàsics. Conté 54 peces de diferents formes i mides derivades d’una tipografia inspirada amb la Bauhaus.

En el nostre projecte d’investigació “Què ens diuen els noms dels carrers?” hem volgut crear les lletres que farem servir per dissenyar les noves plaques dels carrers que envolten l’escola.

Eva ens ha ensenyat quina tipologia de lletres s’utilitza, les distàncies entre aquestes, l’origen de les lletres, el moviment Bauhaus i en que consisteix, referents artístics que s’inspiren en aquest moviment….

Un cop immersos en el món Bauhaus, hem començat a crear lletres amb les peces del joc Bautype. Hem deixat volar la nostra imaginació i hem jugat amb els colors, formes, combinació de peces….

Ara ja tenim preparades totes les lletres!! Podem començar a dissenyar les plaques dels carrers.