L’Espai C Arts: Espai de lliure creació a l’Institut Escola Arts

Els últims tres anys, el col·lectiu d’art tèxtil MateixesMancances ha tingut el taller artístic dins l’escola. L’Espai C ha estat un espai de lliure circulació obert a l’alumnat de 5è i 6è de l’escola i, durant aquest temps, han anat coneixent les artistes, la seva manera de treballar, crear, fer i pensar i les artistes han pogut aproximar-se als interessos, reflexions, capacitats i destreses dels nens i nenes que han anat visitant l’espai sovint.

Els inicis van servir per a conèixer el tèxtil com a material artístic i es van començar a fer les primeres puntades a mà tot aprenent també a fer anar la màquina de cosir. Més endavant, s’hi van recrear els elements tèxtils més quotidians i pràctics (peces de roba, coixins de tot tipus: grans, petits, quadrats, de formes, reutilitzant mermes d’altres obres per al farciment…) fins que va arribar l’AmongUs, un joc que va inspirar moltes creacions, començant per coixins, però també bosses de mà. Aquest joc també va ser el punt de partida per a un còmic tèxtil o el motor del projecte No Racices quan es van preguntar “qui és realment l’impostor”. Quan vam afegir a l’armari les anilines, va ser un gran descobriment per a moltes, que han estat experimentant dia sí dia també amb aquesta tècnica i mesclant els dos suports més utilitzats al taller: el paper i el tèxtil.

Un altre dels motors de creació ha estat l’observació del que hi havia a prop: Un taller amb llibres plens de referents artístics i també amb obres tèxtils d’unes artistes que hi treballaven. I podem dir que aquesta inspiració ha estat recíproca! Algunes peces creades a l’Espai C han estat referents tècnics i conceptuals i han desdibuixat la línia de l’autoria i de “qui ensenya a qui”.

Poc a poc cadascú ha anat agafant el seu camí i s’han anat especialitzant, despertant tot un seguit d’experteses molt rellevants! I és que ara quan toca fer una costura ben recta ja saben a qui demanar ajuda, quan falla alguna cosa a la composició saben a qui cal anar a buscar… Les companyes i companys de classe han resultat ser les millors aliances en la creació així com comptar amb les artistes per donar consells, referents o embranzida a cadascuna de les propostes que han anat sorgint.

No volíem tancar aquest cicle sense fer una mostra-recorregut per alguns dels processos, obres i projectes tan especials que han anat formant-se a l’Espai C Arts i fer un reconeixement al valor artístic i humà de totes les habitants d’aquest espai!

Si us heu quedat amb ganes de més podeu seguir-nos a Instagram!

@espai_c arts

@mm mateixesmancances