Invitació a l’ exposició «Memòries perdudes»

L’alumnat de 2n d’ESO de l’ARTS us vol convidar a l’exposició de «Memòries perdudes» a la Lleialtat Santsenca.  Els tres grups de 2n d’ESO han estat treballant un projecte sobre els presoners de  l’Holocaust a diferents matèries: Ciències Socials, Català, Castellà i Visual i Plàstica. Durant la seva investigació han descobert que veïns i veïnes  de Sants van acabar deportats en camps de concentració.

L’exposició «Memòries perdudes. Deportats santsencs als camps d’extermini nazis», organitzada per l’alumnat de 2n d’ESO de l’Institut-Escola ARTS, vol donar a conèixer i reivindicar la vida de 43 santsencs deportats als camps de concentració nazis.

D’algunes de les persones es disposa de poca informació. Per aquest motiu, allà on no arriba la història, l’alumnat ha creat textos (pàgines de diari, cartes, poemes, contes, etc.) per posar-se a la seva pell i crear una memòria especulativa que pugui aproximar-se al que els deportats van poder viure. La instal·lació artística també inclou dibuixos, retrats, objectes i cançons que ajuden a explicar les seves vides, a través de les imatges i la música.

📆 Del 27 de gener al 13 de febrer de 2021

🎫 Entrada gratuïta